Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: Støddæmpere?

Støddæmpere? 18.09.2015 21:41 #19621

Støddæmpere virker som mere et religionsspørgsmål end egentlig videnskab når man læser forskellige steder. Mine to sidste alfaer har/havde Bilstein dæmpere for og bag - ikke noget jeg har monteret men virkede fint.

Det har selvfølgelig også stor betydning at alle dele er optimale (friske bøsninger, lejer, fjedre bag på, tykkelsen på torsionsstæmgerne og krænkerme) men hvad er jeres erfaringer / anbefalinger i forhold til pris og kvalitet?

(En lille side kommentar er at bilen gerne må være lidt den stramme side i opsætningen)
Sidste redigering: 18.09.2015 21:43 af Nicolaj Fentz.

Sv: Støddæmpere? 20.09.2015 05:56 #19623

Du har fat i noget der - det vigtigste er at alle komponenter er friske - og den fabriksmonterede stangvare passerer normalt sidste brugsdato inden 100kkm.

Naar man saa skal have nyt giver det ingen mening at koebe 'originalt' - der som oftest er stangvare, hvor det eneste originale er det logo der goer den 5 gange dyrere. Det gaelder ogsaa udstoedning, bremser og selvfoelgelig olie, daek, batteri og viskerblade - hvor man kan faa bedre stumper til samme eller faerre penge.

Undervogn er for de fleste bare noget der skal fungere. Naeste skridt er at en let saenkning reducerer kraengning og pynter paa de fleste biler - og derfra bliver det avanceret med justerbare fjedre og daempere, kraftigere kraengningsstabilisatorer osv

Jeg havde Novitec Cup paa min 156 og har fuldt justerbar Zeatek Z8 paa min GTA og er faktisk netop ved at investere i Formula Dynamics fuldt justerbar til min QP. Saa forskellige maerker, men med det til faelles at det er kvalivare der er lavet specielt til mit maerke og installeret af folk med forstand paa min bil ..
FIAT 500S
Alfa Romeo 156 GTA
Ducati Monster S4 916

Sv: Støddæmpere? 03.10.2017 20:28 #26739

• Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.20 sekunder

Banner

© 2008-2017 Alfa Romeo Klub Danmark