Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Karburator og trompet

Karburator og trompet 13.07.2016 08:49 #22988

Er der nogen der har erfaring med montering med trompetter på deres karburator på en nord motor. Der er selvfølgelig mange ting at tages i betragtning (indsugning, udstødning, knaster, motor og karburatorens tilstand osv....) og der skal nok justeres lidt før det spiller men...

en.m.wikipedia.org/wiki/Velocity_stack

www.ultimostile.com/my-blog/engine/page/3/

www.emeraldm3d.com/articles/emr-adj-length-intake/

www.okp.de/xtc2/advanced_search_result.p...en&x=16&y=15

Sv: Karburator og trompet 08.08.2016 19:50 #23275

Sikkert et meget nørdet emne siden ingen havde erfaring - jeg forsøger at snakke med min mekanikker om det

Er der nogen der kender en der er god til at renovere to Dellorto karburatorer?

Sv: Karburator og trompet 08.08.2016 20:57 #23276

hvor bor du henne.

ved Aalborg er der en der kan justere efter dine ønsker på rullefelt, effekt eller moment afhænger af længden af trompeterne

Sv: Karburator og trompet 09.08.2016 11:12 #23278

Steffen hos Skallebølle Auto har erfaring og stor viden omkring ældre Alfaer, også tuning af samme... 65967300
Mvh
Johnny (Mads)
Alfetta 2000 L berlina 1982

Sv: Karburator og trompet 02.09.2016 13:55 #23458

Jeg stødte ind i nogle uventede problemer, da jeg skiftede luftfilterkassen ud med trompeter på min gamle Nord-motor i raceren. Jeg skiftede samtidigt gummi-stykkerne mellem karburatorer og topstykke ud med lidt længere alu-manifold.
Trods tykke O-ringe gav det vibrationer i karburatorerne - Jeg have i første omgang fjernet støttearmen der sidder mellem motorblok og luftfilterkasse. Vibrationerne gjorde at der ikke blev lukket nok benzin ind i svømmerhusene i et område omkring 4000rpm.
Det gav et par grå hår før det blev løst... Men løsningen var en mellemplade med O-ring mere mellem manifold og karburatorer + en støtte på karburatorerne igen.
Så vidt jeg husker blev indsugningerne samlet 70mm længere... Det gav lidt moment i mellemområdet, men krævede omdysning...

Sv: Karburator og trompet 02.09.2016 17:20 #23462

Det at du bruger solid Mount, connektion til indsugning mellem blok og karburator burde ikke ændre på dit moment. Men at du ikke kan få en stabil karburator med aluminiums mellem stykker. ER overraskende.
Det er trompeterne på indsugning der gennem varierende dybde giver den ændring du konstatere i momentet. Jo dybere jo bedre moment og lavere ydelse. Det hele er et kompromis.
Men ar du ikke kunne få stabile karburatorer med solid Mount er overraskende. Hvis man ser på billeder med karburator opsætning til løb, har de alle en samle støtte plade på karburatorerne indenfor trompeterne
Jeg kører med Weber 40 og et Conrerro manifold på en type 102 motor. Uden støtteben og yderplade. Bruger type 105 gummi ophæng, som skal skifter hver 4-5 år, har ikke følt noget problem med fyldningen , men jeg kører selvfølgelig ikke med dine omdrejninger.
Jeg havde beslutte at få solid Mount på når jeg skulle skifte igen, måske er det bedre endelig at få monteret det støtteben.
Men prøv at tænke på varierede længder på trompeter, de fås i plastik nu om dage, ikke den store omkostning.
Hvilken ydelse og momenter du i stand til at hive ud
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.27 sekunder

Banner

© 2008-2017 Alfa Romeo Klub Danmark