Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: Barnestol i veteran

Barnestol i veteran 27.03.2017 14:33 #25516

Har googlet lidt og kan ikke se at der nogle steder skulle være krav til selve sikkerhedsselen til montering af barnestol.

Nogle af jer der ved om man skal skifte til "nye" seler eller om det er op til ens egen samvittighed.

Der var monteret 3 punkt seler i min spider årgang 1973 da jeg købte den, men ved ikke hvornår de er fra, så spekulerer på om jeg må / tør have guldklumpen med ud og køre når den bliver fundet frem fra sit vinterhi.

Sv: Barnestol i veteran 27.03.2017 16:01 #25517

Hej John
Jeg brugte en normal barnestol til børnebørnene, fastgjort med 3 punkt selen, i min Spider. Selerne monterede jeg selv ved købet, og de var ca. 10 år gamle da jeg solgte den.
Tillykke med guldklumpen til jer begge.

Sv: Barnestol i veteran 29.03.2017 22:57 #25539

Hej John

Reglen er, at stolen skal være godkendt til seletypen.
Dvs man må f.eks. ikke bruge en hoftesele til en stol, der ikke er godkendt til hoftesele.
Der burde derfor umiddelbart ikke være noget problem i, at bruge en barnestol til 3-punktssele i din Spider. Der kan måske være en udfordring med låsen - selv har jeg fået monteret 5 seler med retrolås (ligner den i fly) i min veteranbil, men på den sele hvor jeg bruger barnestol, har jeg ekstra fået monteret en moderne lås med rød knap. Den ryger af, når jeg om et par ikke skal bruge barnestol længere. Mon ikke det også er den type lås du har?

Man skal ikke tænke for meget over sikkerheden i en veteranbil sikkerhedssele eller ej. Jeg tager gerne børnene med - de elsker det!

Mvh Morten

Sv: Barnestol i veteran 30.03.2017 12:04 #25543

Tak for svarene, så kan jeg godt pakke den ud med god samvittighed

VH
John
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.14 sekunder

Banner

© 2008-2017 Alfa Romeo Klub Danmark