Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin


Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Bremseklodser til Spider 1978 med mere bid

Bremseklodser til Spider 1978 med mere bid 12.05.2017 11:01 #25808

Hjælp søges.
Da jeg forrige år fik bilen synet og toldsynet satte jeg nye skiver (6100020)og klodser (6300050) fra Stelvio på foran. Bilen blev synet. Jeg syntes dog at der er for lidt bid i bremserne så jeg købte et sæt Ferodo Premier (FDB11) et mærke jeg havde haft gode erfaringer med fra min motorcykeltid. Det er blevet en lille smule bedre men efter min mening slet ikke nok. Er der nogen som har kendskab til en(det jeg tror det skal være) en blødere klods som bider bedre, at den så ikke har så mange kilometer i sig har mindre betydning. Bilen bruges til hyggekørsel.
Hilsen
Henning Struer

Sv: Bremseklodser til Spider 1978 med mere bid 12.05.2017 13:51 #25809

Det kan være at dine kalibrere og/eller bremseservo trænger til en overhaling.
Jeg synes fra min Spider S2 1750 at den bremser godt nok, men det er nok en tilvænning sag. Mens jeg havde den havde jeg også en Alfa 156, og stor forskel på den bremseevne og Spiderens.
Nogle nyere biler har større servo assistance end andre. Hvis du er vant til en sådan, kan forskellen mærkes som stor.
Prøv ved lejlighed, at prøve en anden Spider eller GTV (samme bremsesystem), for at sammenligne dens bremseevne.

Sv: Bremseklodser til Spider 1978 med mere bid 12.05.2017 22:37 #25812

Har standard skiver og ATE-klodser på både GT Junior og Spider 1300, altså de "små" bremser. Spideren er med hængende pedaler, og derfor den mest moderne, hvor forstærker og hovedcylinder sidder lige i enden af hinanden. Jeg synes bremseeffekten er fin og med godt bid, selv i forhold til en Grande Punto, der har meget kraftig servo. GT junior er lidt anderledes med stående pedaler. Her påvirker hovedcylinderen under gulvet forstærkercylinderen i motorrummet, så der er lidt forsinkelse fra der trædes til servoen tager fat. Jeg har justeret på bremsesystemet her, da der normalt bruges en 22 mm hovedcylinder med servo og en 20 mm uden servo. Jeg kører med 20 mm hovedcylinder og servo, så passer det bedre sammen med bremsefornemmelsen i Spideren. ATE klodserne er meget bløde og bider (og støver) godt, måske skulle du prøve dem ? Virker forstærkeren og er vakuumledningen og eenvejsventilen dertil i orden ?
Med venlig hilsen
Morten Svendsen, Rødekro
ARKD-medlem nr. 4630
Alfa Romeo 1300 GT Junior 1966
Alfa Romeo 1300 Spider 1971
Fiat Grande Punto 1.3 JTD 5D Dynamic 2009
Citroen C4 Cactus 1.6 HDI Feel 2016
Peugeot 208 BlueHDI Desire Sky 2017
Ex - VW Multivan Highline 2.5 TDI 7 prs. 2006
Ex - Fiat Punto 85 ELX 3D 1998
Ex - Alfa Romeo 146 1.6 Boxer 1996
Ex - Fiat 128 1.1 1973

Sv: Bremseklodser til Spider 1978 med mere bid 12.05.2017 23:18 #25814

Tak til Erik og Morten for hurtig svar.
Morten; Jeg har skiftet vacumslangen til forstærkeren.
Kan du forklare mig hvor jeg finder envejsventilen.
Hilsen Henning, Struer

Sv: Bremseklodser til Spider 1978 med mere bid 13.05.2017 07:32 #25818

Ventilen er den studs som er skruet ind i manifold som slangen sidder på de har tilbøjelighed til at sætte sig ligesom membran i forstærker revner

Sv: Bremseklodser til Spider 1978 med mere bid 13.05.2017 09:58 #25819

Tak for svar Herluf.
Helsen Henning Struer
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.16 sekunder

Banner

© 2008-2017 Alfa Romeo Klub Danmark