Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: MiTo 170 QV

Sv: MiTo 170 QV 30.10.2017 08:01 #26922

Elektronisk Q2 er mere som anti-spin - med mekanisk Q2 skal man faktisk slå anti-spin fra for at få fuldt udbytte af differentialet
FIAT 500S
Alfa Romeo 156 GTA
Ducati Monster S4 916

Sv: MiTo 170 QV 10.11.2017 16:40 #27021

Mange tak for alle svarerne. Nu har jeg efterhånden kørt 4000 km i Mito'en - og den har ikke skuffet. Jeg har tidligere haft 146 og 156. Begge var fede, men måler sig ikke med MiTo 170 QV.
Valget af MiTo 170 QV var ikke planlagt. Egentligt var jeg på jagt efter en Alfa Romeo GT Q2.
Jagten blev indledt i Italien og afsluttet i Tyskland.
Der er mange steder at løbe panden mod muren når man vil købe bil syd for grænsen.
Som tingene skred frem blev der styr på formaliteterne ifm import. Vælger man at køre bilen hjem er der lidt flere formaliteter at få på plads, men det lykkedes også.
Der er dog omkostninger forbundet med hjemkørsel som skal tages med i beregningerne.
Det viste sig at blive for dyrt fra Italien, så jagten forsatte i Tyskland.
Men efter at have set og prøvekørt nogle få stykker blev snuden vendt hjemad.
Danske bilhandlere og bilforhandlere har ikke det bedste ry, men sammenlignet med hvad jeg mødte i Tyskland, er danske bilhandlere rene dydsmønstere. Fup med alder, fup med km-tal, annonce fotos som ikke stemte overens med virkeligheden etc. etc., så derfor hjem igen.
Letter disillusioneret gik jeg på nettet straks da jeg kom hjem.
GT Q2 var der ingen af, men da jeg i forvejen har en MiTo 1.3JTDm 95 - som jeg har været rigtigt glad for - kørt 110.00km over 3,5 år, begyndte jeg at lede efter en MiTo .... men med noget mere spræl i. Samme aften fandt jeg den jeg søgte, og næste aften stod den hjemme udenfor huset. ...... og hold da helt op hvor ér den sjov. el-Q2 virker. Den spinner mindre udaf våde rundkørsler, end den "gamle" (som i øvrigt er peppet op på 110HK). Men med jeres indsigt véd nu at el-Q2 ikke er lige så effektiv som Torsen Q2.
Squadra Sportivo i Lübeck har rigtig mange fede ting på deres hjemmeside, heriblandt Torsen Q2-diff for €1.049,- ..... det bliver ikke lige i år. Her og nu er den blevet udstyret med nye vinter-alu-hjul, komplette i str. 225x40x18" ..... til Kr. 5.000,- Herefter en 2-DIN Apple Carplay radio til foråret (monterede en sådan i den anden MiTo)
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.19 sekunder

Banner

© 2008-2017 Alfa Romeo Klub Danmark