Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Hel- eller dellakering efter skade?

Sv: Hel- eller dellakering efter skade? 20.09.2016 13:57 #23743

Tak Herluf - det lyder til, at jeg bare skal holde lav profil og håbe på det bedste
Venlige hilsner
Ole
Nuværende vogn: Svensk og Engelsk/Tysk
Tidligere italienere: 156 JTS SW 2,0, Lusso, årg. 2003, Alfa 159 Tbi Berlina, Alfa 156 JTS Berlina, 2,0, Fiat Punto Evo.

Sv: Hel- eller dellakering efter skade? 04.05.2017 08:25 #25785

Nå, jeg kunne selvfølgelig ikke lade være, så nu bliver det en hel omlakering i bedte kvalitet og rustarbejde - så den gamle 72´er kommer til at stå som "ny"...glæder mig til at få den på vejen igen her sidst på ugen.
Venlige hilsner
Ole
Tidligere italienere: 156 JTS SW 2,0, Lusso, årg. 2003, Alfa 159 Tbi Berlina, Alfa 156 JTS Berlina, 2,0, Fiat Punto Evo.

Sv: Hel- eller dellakering efter skade? 04.05.2017 09:58 #25786

Ole Steen Rasmussen skrev:
jeg forudser, at det kan give problemer at få en ny lak og så den gamle til at spille sammen.

Det er nemlig det næste - selvom maleren skulle være dygtig at ramme den rigtige nuance, så vil den nye og den gamle lak ikke falme i samme tempo og der vil uundgåeligt opstå forskelle over tid.

Men du har truffet den rigtige beslutning med en heloplakering - det er det eneste rigtige når den gamle lak iøvrigt ikke er god.
Maserati Quattroporte
Alfa Romeo 156 GTA
Ducati Monster S4 916

Sv: Hel- eller dellakering efter skade? 06.05.2017 13:46 #25793

Mikkel Lund skrev:
Ole Steen Rasmussen skrev:
jeg forudser, at det kan give problemer at få en ny lak og så den gamle til at spille sammen.

Det er nemlig det næste - selvom maleren skulle være dygtig at ramme den rigtige nuance, så vil den nye og den gamle lak ikke falme i samme tempo og der vil uundgåeligt opstå forskelle over tid.

Men du har truffet den rigtige beslutning med en heloplakering - det er det eneste rigtige når den gamle lak iøvrigt ikke er god.

Ja, jeg kan også se, at der i fbm. den gamle lakering, har været lagt noget fibermateriale til at udjævne med, mens pladesmeden jég bruger, lægger tin - og jeg bilder mig ind, at dét er bedre?
Venlige hilsner
Ole

Sv: Hel- eller dellakering efter skade? 06.05.2017 19:12 #25794

Min erfaringer med tin er desværre ikke gode. Med mindre der lukke af med tin både indvendig (ofte besværligt) og udvendigt (let nok).
Hvis det f.eks. er skærmkanter, er det bedre at bruge reparation dele (skarings dele). Det holder, og tin kan bruges til at udjævne kanten.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.13 sekunder

Banner

© 2008-2017 Alfa Romeo Klub Danmark