Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin


Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Indpresningsdybde ET

Sv: Indpresningsdybde ET 18.03.2018 20:43 #27895

ARGH, jeg mente fra 34 til 41 mm

Sv: Indpresningsdybde ET 18.03.2018 22:24 #27896

Ved ikke om denne er nævnt tidligere, men konsekvensen for styretøj, hjul og -omgivelserne af at ændre dæk- og fælgstørrelse m.fl. kan du lege med her:

reifen-groessen.de/calc/?wheel1=205-50-1...;scl=50mm&sr=0mm

De har også en database med fælg- og dæk specs. på mange forskellige biler, her en for mig aktuel GTV årgang 2000:

reifen-groessen.de/size/alfa-romeo/gtv/2000/

som jeg dog ikke har grundlag for at validere, håber siden er troværdig...
GTV V6 TB eller ditto Spider eftersøges pt. i Italien – imens leder jeg efter en midlertidig fx 156 for at få lidt Alfa-fornemmelse under speederfoden

Honda VF1100S/V65 Sabre '84 og ditto '85
Honda VF750S F/I '85
Honda GB500 CA '89
Sidste redigering: 18.03.2018 22:27 af Richard Pade.

Sv: Indpresningsdybde ET 19.03.2018 13:27 #27912

Hvis du fræser af navet på fælgen, svækker du helt sikkert fælgens styrke så det er ikke nogen vej at gå, med mindre du kan bevise at fælgen stadig har tilstrækkelig styrke i forhold til gældende normer (det kan du ikke...).

Forestil dig en forsikringssag hvor det bliver opdaget at fælgen er modificeret på den måde og har forårsaget et uheld.

Sv: Indpresningsdybde ET 19.03.2018 15:12 #27914

Jeg tror også at du vil få problemer med balance i fælgen hvis der drejes af og skal det foregå i en CNC styret maskine ? Trods det at en sådan maskine er meget præcis er du ikke sikret et godt resultat. Jeg fik drejet 10 mm af nogle 20 mm spacere via CNC, men de giver ubalance og jeg kan ikke køre med dem.

Sv: Indpresningsdybde ET 19.03.2018 22:09 #27920

Lige hvad jeg havde brug for! Tak????????
Jeg dropper at eksperimentere med at fræse af fælgene.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.23 sekunder

Banner

© 2008-2018 Alfa Romeo Klub Danmark