Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst

EMNE: Nybegynderspørgsmål Giulietta 2.0 JTDM

Sv: Nybegynderspørgsmål Giulietta 2.0 JTDM 09.02.2017 21:09 #24984

Hej Michael, hvis jeg kan finde "den lille kop" prøver jeg din fremgangsmåde. Skal jeg lede på motorblokken over eller ved siden af oliefilteret? Mvh Finn

Sv: Nybegynderspørgsmål Giulietta 2.0 JTDM 09.02.2017 21:13 #24985

Hej Arvid Jeg bytter normalt for- og bagdæk rundt, men nok ikke for hver 4000 - 5000 km. Der går nærmere 10.000 km.

Sv: Nybegynderspørgsmål Giulietta 2.0 JTDM 09.02.2017 21:18 #24986

Jeg bruger kun Pirelli P-Zero Rosso nu som sommerdæk, og har ikke problemer med støj eller andet, pga de oftere ombytninger.
Mvh
Arvid
Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi QV '11
Fiat 500 1,3 mjt '08
Tidligere
Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi QV '11
Alfa Romeo 156 1,9 jtd 16v '04
Alfa Romeo 75 3,0 V6 '90
Alfa Romeo 145 1,6 T-Spark 16v '98

Sv: Nybegynderspørgsmål Giulietta 2.0 JTDM 11.02.2017 14:08 #24994

Finn Rasmussen skrev:
Hej Thomas, tak for svaret. Selvom jeg har oprettet en profil på "myalfa" synes jeg ikke jeg kan få adgang til Brugs- og vedligeholdelsesvejledningen - tegningen af undervognen med markering af løftepunkter. Mvh Finn

De har også gemt linket godt (Instruktionsbog), gå ind under PLEJE OG VEDLIGEHOLDELSE, det er forneden (min er fra 2012):
Brugs- og vedligeholdelsesvejledning
(hvis du ikke kan italiensk, så skift sprog til dansk øverst )
lftepunkter.png
Giulietta 1.4 TURBO BENZINA MULTIAIR TCT
ex 159 Sportwagon 2.2 JTS — 147 1.6 TWIN SPARK — 146 1.8 TWIN SPARK — 145 1.4 Boxer
Sidste redigering: 11.02.2017 14:27 af Thomas Lund Nielsen.

Sv: Nybegynderspørgsmål Giulietta 2.0 JTDM 12.02.2017 17:22 #25016

Hej Alfavenner
Se lige vedhæftede foto af undervognen på Giuliettaen. Er det den kraftige "jernramme" på undervognen, som jeg har sat de røde pile på, som jeg skal hæve bilen på? (Jeg har overvejet løsningen med 4 gummiklodser med riller - helt ude på vangerne, men samlingen/svejsningerne på bilen er så fine og uspolerede at jeg ikke nænner at hæve bilen der).
Jeg har lokaliseret luftfilteret i hs. foran hjulkassen. Skal jeg have højre forhjul af og afmontere inderskærmen? eller er der adgang til luftfilteret når jeg får bundpladen under motoren af?
Kabinefilteret kan jeg ikke finde. Jeg har afmonteret den lille dækplade over fodrummet i passagersiden (lige under handskerummet) men ser intet pollenfilter.
Når jeg nu får hævet bilen og finder oliefilteret - er der så flere filtertyper? De filtre jeg finder på nettet ser alle ud som om det bare er selve filterindsatsen jeg køber og ikke et komplet filter - altså filterindsats med et metalkappe omkring - hvis I forstår hvad jeg mener.
Vedhæftning:

Sv: Nybegynderspørgsmål Giulietta 2.0 JTDM 12.02.2017 19:59 #25018

Hej Finn.
Hvis det må være mig tilladt, at komplimentere dig med din vilje til at forstå tekniske problemstillinger i forbindelse med Alfa Romeo.
Du har bevæget dig langt sinde vi kørte over broen ned ved Gavnø.
Hvis du mener det alvorligt, hvilket jeg ikke har grund lag for at tro andet.
På dine spørgsmål tror jeg ikke du fik håndbøger med til bilen.
Så skal du få fat i en Giulietta Owners Handbuck 288 sider
samt en
Bruger manual 62 sider.
Du kan blandt andet finde dem på denne side.

www.manualslib.com/manual/808959/Alfa-Romeo-Giulietta.html

Du kan downloade de enkelte sider, muligvis også downloade hæfterne samlet.
På Diesel motoren skal du skifte oliefilter og tømme vandudskilleren. I forbindelse med motorolie skift
Forstår godt at du ønsker at skifte kabine luft filtret. Så ved du hvor du er.
Luftfilter skiftes normalt omkring 100.000km
Filtre kan du købe mange steder også på nettet. Men igen køb mærkevarer. Eventuel køb hos Alfa Romeo i Frederikshavn. Så se hvad der står af fabrikat på filtre.
SÅ MÅ du ikke gå på kompromis med at købe den bedste olie. Jeg mener den aller bedste.Brug kun mærkevarer. Jeg brugte den bedste Q8 til diesel motorer. 400.000 km gik den uden at den brugte olie mellem 20.000km olieskift. Og du ved selv, at den ikke blev skånet.
Men Bilka har gode priser på mørkevarer motorolie til fornuftige priser.
Fortsat god fornøjelse.
Tid til at oprette siden: 0.34 sekunder

Banner

© 2008-2017 Alfa Romeo Klub Danmark