Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin


Velkommen, Gæst

EMNE: Rust i bagdøre

Sv: Rust i bagdøre 20.02.2017 23:52 #25104

Vi har en Giulietta fra 2011 og har heller ikke oplevet rustproblemer.

Lars Gotved Jacobsen skrev:
Jeg har haft en Giulietta fra efteråret 2010 til januar i år - altså en af de ældste i landet. Den var Dinitrolbehandlet fra ny og har været en del udsat på vestkysten. Det eneste sted jeg opdagede begyndende overfladerust var forrest under motorhjelmen.

Det var da et lidt pudsigt sted - var det på kanten af hjelmen og som følge af stenslag?

Sv: Rust i bagdøre 21.02.2017 01:07 #25106

Erik og Ann Løye skrev:
Det fremgår af modelforum at det er en Giulietta.


Det gjorde det så ikke da jeg skrev kommentaren, Erik. Indlægget må efterfølgende være flyttet til korrekt forum. Det ville i så fald være rart hvis det blev skrevet i tråden at den er flyttet, så jeg ikke kommer til at fremstå som en anden tumpe, der ikke checker tingene ordentligt før jeg skriver en kommentar !

Sv: Rust i bagdøre 21.02.2017 02:52 #25107

Jesper Jensen skrev:
Erik og Ann Løye skrev:
Det fremgår af modelforum at det er en Giulietta.


Det gjorde det så ikke da jeg skrev kommentaren, Erik. Indlægget må efterfølgende være flyttet til korrekt forum. Det ville i så fald være rart hvis det blev skrevet i tråden at den er flyttet, så jeg ikke kommer til at fremstå som en anden tumpe, der ikke checker tingene ordentligt før jeg skriver en kommentar !


HØHØ man kan jo også gå ind under mandens profil, og se, at han ejer en Giulietta...
Sidste redigering: 21.02.2017 02:52 af Peter Johansen.

Sv: Rust i bagdøre 21.02.2017 12:10 #25109

Peter Johansen skrev:
Jesper Jensen skrev:
Erik og Ann Løye skrev:
Det fremgår af modelforum at det er en Giulietta.


Det gjorde det så ikke da jeg skrev kommentaren, Erik. Indlægget må efterfølgende være flyttet til korrekt forum. Det ville i så fald være rart hvis det blev skrevet i tråden at den er flyttet, så jeg ikke kommer til at fremstå som en anden tumpe, der ikke checker tingene ordentligt før jeg skriver en kommentar !


HØHØ man kan jo også gå ind under mandens profil, og se, at han ejer en Giulietta...


Naturligvis kan man da det - men hvis man vil ha' svar på et spørgsmål, så er det mindste man kan forvente vel, at man lige skriver hvilken bil det drejer sig om - og evt. smider spørgsmålet i det korrekte forum. Det var såmænd blot det jeg plæderede for i min første kommentar. Det skal man så åbenbart ikke gøre, lader det til - man risikerer jo at blive til grin.....jeg afholder mig blot fremover fra at svare herinde.....
Sidste redigering: 21.02.2017 12:15 af Jesper Jensen.

Sv: Rust i bagdøre 21.02.2017 13:56 #25113

Åh, det var nu kun ment som lidt venligt drilleri. Hvis man ikke er ekspert, kan det måske være svært, at ramme det rigtige forum. Men det ER en god idé at SKRIVE hvilken model det drejer sig om. Og meget gerne billeder. Billeder siger så meget ord ikke kan.

Sv: Rust i bagdøre 21.02.2017 18:22 #25120

Det jeg oplevede var lidt rust omkring udstansningerne rundt om motorhjelmens låseanordning - ikke stenslag, men sandsynligvis grundet den salte luft ved vestkysten (lakken virkede lidt tynd i det område).

Det blev iøvrigt behandlet radikalt, da en VW Polo overså mig og lavede et venstresving ind foran mig i et lyskryds - ergo, ny motorhjelm, ny højre forskærm, ny forreste spoiler og nye lygter. Heldigvis ingen yderligere skader.
Tid til at oprette siden: 0.10 sekunder

Banner

© 2008-2023 Alfa Romeo Klub Danmark