Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin


Velkommen, Gæst

EMNE: Giulietta 940 årg 2011., Multiair modul

Giulietta 940 årg 2011., Multiair modul 06.07.2017 18:12 #26094

Jeg fik multiairmodulet skiftet på min bil forleden. Bilen har kørt 105000 km.
Jeg har fået modulet, der blev taget ud af motoren, med hjem. Jeg er jo meget nysgerrig og vil prøve at studere det lidt nærmere.
Det er jo en af de genstande, der har trukket mange overskrifter de seneste år.
Jeg vil vide, om man kan renovere sådan en enhed, så den evt. kan monteres igen.
Fiat i Aalborg siger, at man ikke kan plukke komponenter ud og skifte dem.
Har nogen eksperimenteret lidt ???

Hilsen
Henning Andersen
Aalborg

Sv: Giulietta 940 årg 2011., Multiair modul 10.09.2017 16:23 #26522

fandt du ud af noget. Min Giulietta er begyndt at lyde lidt diesel/traktor-agtig fra toppen af motoren. Den trækker fint, og kører som den plejer. Olien der er skiftet for under et år siden, er grimt sort, så jeg overvejer, at starte med en rens af systemet og ny olie.
Sidste redigering: 10.09.2017 16:34 af Peter Johansen.

Sv: Giulietta 940 årg 2011., Multiair modul 10.09.2017 16:49 #26523

Så vidt jeg husker er der et filter i modulet, som enten kan renses eller udskiftes.
På den engelsk Alfa site www.alfaowner.com er der en længere tråd vedr. MultiAir model fejl
www.alfaowner.com/Forum/alfa-giulietta/7...en-valve-at-33k.html

Sv: Giulietta 940 årg 2011., Multiair modul 10.09.2017 17:29 #26524

Tak for det. Jeg har kigget lidt på det engelske link. En MEGET lang tråd.... Pt har jeg sat en lader på, og tænker så, at få gjort noget mere vedr. olie, filter mv. i morgen. Nogen var tidligere så venlig, at lægge et foto op af en "studs" ved modulet, der bør kontrolleres om der er passag, men jeg kan ikke finde den tråd...eller billedet. . og dét fandt jeg så. Det var Finn Leo Jensen, der var så venlig at lægge det billede op. OG ikke af en studs, men en banjobolt på turboen... den er jo også nok fin at kontrollere.

OG, Er der nogen, der ved, hvor det nævnte Multiairfilter sidder??
Er lidt udfordret af, at der ikke er nogen Alfa-forhandler på Bornholm.....

Fandt også lidt om, hvordan man skifter filteret på multiair modulet..

It is quite easy accessible, you will only need to remove the belt cover on the left side of the engine which is mounted with 2 bolts. Then take the ECU cable out of it's clamp so you will have a bit more room to work with and after this has been done you can directly take out the MA filter by inbus.

I happened to have done it yesterday and happy that I did as this is what I took out:

imgur.com/yZdK8PZ
Sidste redigering: 10.09.2017 20:03 af Peter Johansen.

Sv: Giulietta 940 årg 2011., Multiair modul 10.09.2017 20:28 #26529

Alfa Romeo Giulietta 1750 TBI QV 2013 Rosso Competizione.
Alfa Romeo 156 1,8ts RST Berlina 2004 Daytona blå.

Før: Alfetta 2.0 Berlina / 33 1.7Ie / 145 1.6ts / 146 1.6ts / 156 2,5 V6 / 156 1,8ts RST Berlina / 159 2,4 210hk.

Sv: Giulietta 940 årg 2011., Multiair modul 10.09.2017 20:58 #26531

Michael Riis skrev:


Tak for superfine fotos! Må indrømme, at jeg har en ANELSE svært ved helt at forstå og følge med i sidste link til en tråd, der vel nærmest er på halvt engelsk, halvt polsk....
Sidste redigering: 11.09.2017 23:30 af Peter Johansen.
Tid til at oprette siden: 0.15 sekunder

Banner

© 2008-2017 Alfa Romeo Klub Danmark