Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin


Velkommen, Gæst

EMNE: Giulietta 940 årg 2011., Multiair modul

Sv: Giulietta 940 årg 2011., Multiair modul 11.09.2017 09:17 #26536

I min søgen, faldt jeg over dette. Det er åbenbart ikke så svært selv, at udskifte Multiair modulet...

www.alfaowner.com/Forum/alfa-giulietta/7...nit-replacement.html

Sv: Giulietta 940 årg 2011., Multiair modul 11.09.2017 18:51 #26542

Hej igen.
Jeg har ikke fået set nærmere på mit afmonterede modul, som jeg fik med hjem fra værkstedet.
Jeg vil fortælle, hvad mit værksted foretog sig i forbindelse med udskiftningen.
Da ventildækslet blev afmonteret, fandt man lidt aflejringer i dækslet.
Dækslet blev monteret igen og et motorrensemiddel blev hældt i motoren.
Efter endt rensning blev det nye modul monteret. Værkstedet var ude og låne et stykke specialværktøj hos alfaseviceværksted i Aalborg, for at få modulet monteret.
Efterfølgende blev oliefilter skifter og multiairolie fra Selenia påfyldt.
Det hele kostede 10500,00 krm
Jeg har efterfølgende fået en bil, der kører fremragende. Motoren går bedre end før operationen.
Som en lille tilføjelse kan oplyse, at vi var en lille tur på Fyn forleden. En motorvejstur til Fyn. Videre til Avernæs og Egeskov på de dejlige fynske landeveje, og tilbage til Avernæs. Til slut tilbage til Aalborg. Turen foretaget i Dynamic indstilling. Ca 550 km tilbagelagt og kørecomputeren viste nøjagtig 15 km på literen.
Det tager jeg som udtryk for, at motoren arbejder perfekt.
På motorvejen trækker maskinen som en drøm.
Man tugter,den man elsker, hedder det. Jeg har tugtet min bil, og sagt grimme ting, men nu elsker jeg den igen, og vil til enhver tid anbefale den dejlige bil. Der sgu et eller andet ved den Giulietta.

Venlig hilsen

Hennning Andersen

Sv: Giulietta 940 årg 2011., Multiair modul 14.09.2017 18:22 #26590

Hej igen.

Det er et meget interessant spørgsmål, som jeg vil høre, om nogen kan svare på.
De første biler med multiair systemet monteret havde sine fejl. Efterfølgende har jeg forstået, at man har lavet et forbedret system, som er monteret på senere modeller. I dag kører de nye Julia modeller også med myltiair system.
Hvilke forbedringer er foretaget sammenlignet med de første udgaver.
Jeg har lige fået et nyt modul monteret og forventer, at det er et forbedret system, jeg har fået.
Jeg kan se på den originale indpakning, at enheden er produceret i Tyskland i år.


Hilsen Henning Andersen

Sv: Giulietta 940 årg 2011., Multiair modul 15.09.2017 05:39 #26592

10.000 kr. for en ny dejlig bil er billigt!
Giulietta 1.4 TURBO BENZINA MULTIAIR TCT
ex 159 Sportwagon 2.2 JTS — 147 1.6 TWIN SPARK — 146 1.8 TWIN SPARK — 145 1.4 Boxer
Sidste redigering: 16.09.2017 08:27 af Thomas Lund Nielsen.

Sv: Giulietta 940 årg 2011., Multiair modul 16.09.2017 08:47 #26597

Thomas Lund Nielsen skrev:
10.000 kr. for en ny dejlig bil er billigt!

For vi ved jo alle at både årgang og km stand nulstilles og bilen får merværdi pga. En nødvendig reperation...
Sidste redigering: 16.09.2017 08:48 af Marc Thomsen.

Sv: Giulietta 940 årg 2011., Multiair modul 16.09.2017 10:17 #26598

Marc Thomsen skrev:
For vi ved jo alle at både årgang og km stand nulstilles og bilen får merværdi ...

Det er nu helt ligegyldigt, for når en Giulietta kører som den skal, så har man slet ikke lyst til at sælge den.
Giulietta 1.4 TURBO BENZINA MULTIAIR TCT
ex 159 Sportwagon 2.2 JTS — 147 1.6 TWIN SPARK — 146 1.8 TWIN SPARK — 145 1.4 Boxer
Sidste redigering: 16.09.2017 10:18 af Thomas Lund Nielsen.
Tid til at oprette siden: 0.16 sekunder

Banner

© 2008-2018 Alfa Romeo Klub Danmark