Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst

EMNE: Forvirring omkring Giulietta 1.4 multiair.

Sv: Forvirring omkring Giulietta 1.4 multiair. 02.10.2017 15:09 #26728

Hmm. Også jeg er Giulietta 170 ejer, og vildt glad for bilen. Det er en 2011, købt med 85.000 km på klokken for 2 år siden. Den har nu gået 100.000, og kører så vidt jeg ved, på første multiair modul. Det kunne være interessant at høre om nogen renoverer modulerne. De koster vist ca. 6.000,- har læst om én der selv skiftede modul. Lød ikke voldsomt svært.

Sv: Forvirring omkring Giulietta 1.4 multiair. 02.10.2017 18:26 #26730

Til spørgsmålet, om der er nogen, der renoverer de brugte moduler, kan jeg oplyse, at det er der tilsyneladende ikke.
Jeg bad om få det afmonterede modul med hjem. Værkstedet svarede, at det kunne jeg kun, hvis det gamle modul ikke skulle tilbagesendes til renovering.
Jeg fik mit modul med hjem.
Min bil havde, som tidligere har omtalt kørt 104000 km.
Jeg må sige til den mulig køber af en 170 hk model, prøv begge varianter.
Jeg må sige, at en multiairmotor kører/arbejder virkelig fremragende.
De ekstra 50 hk giver altså noget særligt. Et nyt modul der kører i dynamicindstilling, er faktisk også ganske økonomisk i benzinforbrug.
Multiairsystemet er forbedret, må man forstå, jeg ved blot ikke, hvad der er forbedret. For hvis man laver forbedringer, må man jo også fra producentens side vide, hvilke fejl, der skulle rettes.

Prøv en 170 hk. Den er vanedannende.

Hilsen Henning Andersen, Aalborg

Sv: Forvirring omkring Giulietta 1.4 multiair. 03.10.2017 05:59 #26732

MULTIAIR modulet er produceret af eksperter i Tyskland, og bliver også brugt i Giulia. Ny teknologi skal altid indkøres, og jeg er sikker på, at FCA er over det som en høg. Køb så ny en bil, som du har råd til, og få den seneste generation.

PS. Men hold øje med, om der siver olie ned til cylinder 4 (den til højre). I så fald kan der tale om en utæt pakning til turboen (jeg har nemlig lige fået den skiftet, altså pakningen).
Giulietta 1.4 TURBO BENZINA MULTIAIR TCT
ex 159 Sportwagon 2.2 JTS — 147 1.6 TWIN SPARK — 146 1.8 TWIN SPARK — 145 1.4 Boxer
Sidste redigering: 03.10.2017 18:45 af Thomas Lund Nielsen.

Sv: Forvirring omkring Giulietta 1.4 multiair. 03.10.2017 13:02 #26733

Jeg har haft min Giulietta 1,4 MultiAir 170hk i 5 år (105k på tælleren) uden problemer med MultiAir modulet. Har oplevet noget knas med start/stop systemet og lidt utæthed ved bagrudeviskeren, men i begge tilfælde blev det ordnet på garantien. Den bedste bil jeg nogensinde har haft!
Alfa Giulietta 1,4 MultiAir Turbo 170hk (2012)
Ex italiano: Alfa 156 2.0 JTS Lusso (2005), Fiat 124 Sport Coupé 1600 (1972)

Sv: Forvirring omkring Giulietta 1.4 multiair. 09.10.2017 10:50 #26786

Hej

Vi er meget kede af, at vi byttede vores 159 til en Giulietta 170.
Vi må have fået en "mandagsbil", selvom de ikke findes mere.
Der er flg. i vejen med bilen:
Motoren har periodevise udsættere ved 2000 omdr. (FCA har "spist os af med" et års ekstra garanti, på fejl, der kan henvises til udsætterne? Sagen er sendt til FDM Juridisk afd.).
Når det er kraftigt regnvejr sejler fodrummet ved bagsæderne og højre forsæde samt bagagerummet i vand.
I instruktions står der, at der er nødhjul. I vores bil er der et lappekit, nødhjul kan ikke fås til Giulietta, og der er ikke plads til et almindeligt størrelse hjul.

Så vidt jeg husker, er der kommet nye dørlister i forbindelse med det sidste facelift.

Jeg er ikke meget for at kritisere Alfa Romeo, derfor går jeg også stille med dørene. Jeg har altid sagt, at det eneste tidspunkt en Alfa kostede penge, var når den skulle sælges.

Bilen kører ellers fremragende, og er meget mere agil end 159.
Hvis FCA ikke "opper" sig med hensyn til motorstyringen, vil vi overveje, at finde en Giulietta i tredje aftapning.

Tage

Sv: Forvirring omkring Giulietta 1.4 multiair. 09.10.2017 17:25 #26794

Tage Juul Rasmussen skrev:
I instruktions står der, at der er nødhjul. I vores bil er der et lappekit, nødhjul kan ikke fås til Giulietta, og der er ikke plads til et almindeligt størrelse hjul.

Da jeg købte min, bestilte jeg udtrykkeligt et originalt nødhjul med det hele! (bemærk, at skruen til flamingosetuppet ikke kan genbruges til nødhjulet, den skal være modellen længere, kineserpumpen står nu og fylder i udhuset).

Gummilisterne er lidt noget skrammel, jeg har også vand i kabinen ved venstre bagdør efter skomagerdrenge. Det problem har jeg aldrig før haft i en Alfa, godt, at det er løst i seneste aftapning.

PS. Vand i bagagerum: Check, at gummipakningen til bagrudeviskeren ikke sidder løst, i så fald skal den skiftes.
Giulietta 1.4 TURBO BENZINA MULTIAIR TCT
ex 159 Sportwagon 2.2 JTS — 147 1.6 TWIN SPARK — 146 1.8 TWIN SPARK — 145 1.4 Boxer
Sidste redigering: 10.10.2017 06:00 af Thomas Lund Nielsen.
Tid til at oprette siden: 0.19 sekunder

Banner

© 2008-2017 Alfa Romeo Klub Danmark