Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst

EMNE: Hvilken ville I vælge

Sv: Hvilken ville I vælge 07.11.2017 06:36 #26995

Nummer et har fyr, så den ville været mit valg med mindre den kørte markant dårligere end nummer to.
/Kim

Sv: Hvilken ville I vælge 07.11.2017 13:51 #26998

Nr 1 fra ALD, har sportspakke og komfortpakke samt træk. Det har nr 1 ikke.

Scudetto samt andre evt. mangler skal du have udbedret inden overtagelse.
Husk at spørge til om Multiairenheden er blevet skiftet.

Ole
Giulietta 170 Multiair
159 Q4
Guilia Spider 1600 Junior
GT 1600 Junior

Sv: Hvilken ville I vælge 07.11.2017 14:56 #26999

Hej igen

Jeg værdsærtter virkelig Jeres input. Det er guld værd for en som mig, hvis viden om biler er meget begrænset. Angående Scudetto, såhar jeg ikke forhørt mig vedr. udskiftning, men har dog på fornemmelsen at det bliver svært at forhandle om noget som helst. Markedet for brugte (nyere) Guilietta M-Air 170 er virkeligt småt, og jeg har hidtil ikke haft success med at forhandle noget. Bilerne bliver simpelthen solgt for næsen af mig hver gang.

Jeg har en update vedr. denne
www.bilbasen.dk/brugt/bil/alfa-romeo/giu...stinctive-5d/3361043

Snakkede med ALD i dag. Bilen er fragtet til Djarlo i Nærum, hvor den gennemgåes. Sælgeren sagde at bilen mangler motorkraft/trækkraft. Det lyder ikke godt i mine ører - hvad kunne det være og hvorfor på så ny en bil?

Sv: Hvilken ville I vælge 07.11.2017 15:48 #27000

Jacob Fisker Jensen skrev:
Snakkede med ALD i dag. Bilen er fragtet til Djarlo i Nærum, hvor den gennemgåes. Sælgeren sagde at bilen mangler motorkraft/trækkraft. Det lyder ikke godt i mine ører - hvad kunne det være og hvorfor på så ny en bil?

Hej Jacob.
Noget tyder på at multi-air enheden, skal skiftes ,som Ole osse nævner i hans indlæg.

Grunden til det kan være flere årsager feks.
For lang tid mellem olieskift,Max 15000 km (iflg min egen mekaniker)eller hvis man vil være helt sikker,så 1 gang om året.

Forkert olie.Hvis der er brugt "forkert"olie ,stopper dyserne til og bilen mister motor/trækkraft.

Jeg har talt med min mekaniker Casper fra Car Center om man ikke bare kan rense multi-air enheden? Det kan man ikke, man skal simpelthen have et nyt.

Så hvis man ikke er obs på dette, så ryger julegaverne til ungerne og konen.

Hvis jeg var dig ville jeg slå koldt vand i blodet og vente ,selvom jeg godt ved det er svært når man først har fået "alfluenza"

Venlig hilsen.
Mugge
Sidste redigering: 07.11.2017 16:00 af Mogens Kirkegaard Thomsen. Begrundelse: Mangler billede

Sv: Hvilken ville I vælge 07.11.2017 16:18 #27001

Hej Jacob.

Det er normalt at sælger udbedrer alle kendte mangler inden handlen afsluttes.
Fra Multiairenhed til stenslag og ridser.
Hvis mangler ikke udbedres, bør det modsvares af en prisreduktion. Fejl og mangler, der findes efterfølgende skal udbedres af sælgers garanti.

Det er dig der er i førersædet.

Ole
Giulietta 170 Multiair
159 Q4
Guilia Spider 1600 Junior
GT 1600 Junior

Sv: Hvilken ville I vælge 07.11.2017 23:19 #27002

Hej Mugge og Ole

Jeg frygter også at det måske er Multi-air enheden den er gal med. Jeg får tics ved tanken om at ryge ind i instabilitet på den konto. Kan man lidt groft sige, at hvis den enhed skiftes, så fjernes problemet permanent? Altså hvis det er det som er galt.

Jeg har godt læst den anden tråd der specifikt går på M-air enheden og kan se at der er meget forskellige erfaringer. Kan man generelt konklidere at der ikke er/burde være problemer, hvis ellers den rette olie bruges og at den skiftes jævnligt ved 15.000 km eller 1 gang per år?

Igen, mange tak.

Vh Jacob
Tid til at oprette siden: 0.18 sekunder

Banner

© 2008-2017 Alfa Romeo Klub Danmark