Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin


Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Giulietta erfaringer og et par spørgsmål

Giulietta erfaringer og et par spørgsmål 17.01.2018 15:37 #27455

Indledningsvis skal jeg beklage hvis nogle af disse emner tidligere kan være behandlet. Også som indledning er jeg m e g e t tilfreds med min 2011 1.4, 170HK Multiair, som jeg har haft i 2 år uden egentlige problemer. Det er min tredie AR efter 155 og 166.

Bagbremser/klodser hyler når at de er varme - trods skift til nye klodser hyler de videre. Der er monteret Hella. Har nogen erfaring med hvilke der er lydfri eller anden løsning.

Bagrudevisker - der er lejlighedsvis vand der trænger ind og lægger sig i furen ved bagklaplåsen.

DNA - start and stop - måske behandler jeg kobling forkert eller giver for lidt gas, men jeg oplever nogen gange at motoren staller eller tøver ved igangsætning - at den ikke starter hurtigt nok.

Blue & Me - det har jeg læst på mange gange... Jeg savner en løsning så jeg kan anvende mobiltelefonen på Bluetooth uden at skulle forbinde via ledning i handskerummet.

Måtter - jeg synes de originale er dårligt fastgjort ved forsæderne hvor welcrobåndet f.eks. skal fastgøres lige præcis der hvor klappen til stelnummer sidder i højre side.

Instrument display - der er rigtig mange reflekser, ikke mindst når solen skinner og det røde lys hjælper gør det ikke nemmere.

Alt det til trods er det en meget dejlig bil - har I noget til ovenstående vil jeg læse med stor interesse og siger på forhånd tak!

Sv: Giulietta erfaringer og et par spørgsmål 17.01.2018 17:29 #27456

Hvis Blue & Me virker som på en 159 er det bare at forbinde din telefon via Bluetooth.
I din Blue & Me bruger manual er der en procedure hvordan det gøres

Sv: Giulietta erfaringer og et par spørgsmål 18.01.2018 06:38 #27457

Bremser. Der er sikkert en af kaliberene der ikke køre 100% tilbage. Det er bremsestøv der får det til og hyle.

Bagrudevisker: Det problem har alle Fiat, Lancia, Alfa der har bagrude visker i bagruden.
Skift den gummi der sidder på akslen til motoren. Den koster 15kr hos Fiat/Alfa forhandler.
Alfa Romeo Giulietta 1750 TBI QV 2013 Rosso Competizione.


Før: Alfetta 2.0 Berlina / 33 1.7Ie / 145 1.6ts / 146 1.6ts / 156 2,5 V6 / 156 1,8ts RST Berlina / 159 2,4 210hk / 156 1,8ts RST Berlina.

Sv: Giulietta erfaringer og et par spørgsmål 18.01.2018 09:53 #27458

Hej

Vedr. bagrudeviskeren

Vi har fået skiftet gummipakningen, der går igennem glasset, for ca. kr. 700,00 incl. moms, ved Brdr. Clausen, Slagelse.

Det er ikke sådan, bare lige, at skifte den, fordi viskermotoren skulle afmonteres, og den er nittet fast med popnitter, inden den nye pakning kunne monteres. Det var en lidt større operation.
Vores er en årgang 2015. med det første facelift.

M.h.t. start/stop, kan det måske være for lav batterispænding.

Hilsen

Tage

Sv: Giulietta erfaringer og et par spørgsmål 18.01.2018 12:51 #27459

Jeg afhjalp bagrudeviskerproblemet ved, at afmontere viskerarmen, løfte i pakningen, sørge for, at det er godt tørt, både området på ruden og stedet, hvor man arbejder, og så lagde jeg en ganske tynd stribe siliconepakning under gummipakningen - dét virker fint.

Sv: Giulietta erfaringer og et par spørgsmål 18.01.2018 15:36 #27461

Mange tak ! Det er jeg også med på - og Blue & Me finder fint telefonen, men ikke trådløst Podcast og musik på telefonen. Det er kun muligt når der forbindes med ledning i handskerummet. Det undrer mig. Der har jeg oplevet nemmere i andre biler.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.07 sekunder

Banner

© 2008-2023 Alfa Romeo Klub Danmark