Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin


Velkommen, Gæst

EMNE: Test af Giulia

Sv: Test af Giulia 18.05.2016 22:31 #22387

Bjarke har ganske ret . Alfa Romeo 1750 / 2000 Berlina. Der blev produceret fra 1967 til 1977, samtidig med Guilia modellerne. Var den største model med nord motoren, men Berlinaen, havde ikke betegnelsen Guilia i sit navn. Min egen GT1600 Junior, bærer heller ikke Guilia navnet.

Ole
Giulia 200 Super
Giulietta 2.0 JTDM, 170 HK - TCT
Guilia Spider 1600 Junior
GT 1600 Junior

Sv: Test af Giulia 19.05.2016 05:56 #22388

Jesper Jensen skrev:
Bjarke, læs og forstå. Det var fordi Thomas startede med at kalde Giulia for en sedan at alt det Berlina snak kom ind i billedet. På Italiensk hedder en 4-dørs bil ikke en sedan men en Berlina. Der er ingen der skriver nogen steder at en Giulia HEDDER Berlina - men at en Giulia ER en Berlina - du ved, lige som f. eks. en Fiat 124 er en Berlina osv. osv.


Jeg holder med Jesper
FIAT 500S
Alfa Romeo 156 GTA
Ducati Monster S4 916

Sv: Test af Giulia 19.05.2016 08:04 #22389

Sakset fra Ekstrabladet i dag

Ny Alfa ER en køremaskine

Den har været på vej i knap et år – Alfa Romeos nye baghjulstrækker med navnet Giulia. Men hvor god er den, når virkeligheden kalder og de første journalister er bag rattet? Her er den første dom.


maj 18, 2016Skrevet af BilZonens journalist Flemming Haslund



“When the flag drops – the bullshit stops” er et gammelt racer-mundheld, der klart siger: Nu er det alvor. Ikke mere snak – nu er det sandhedens time.

Og det er NU, ”the flag drops” for Alfa Romeos nye baghjulstrukne sedan, Giulia. Rygterne om at italienerne ville genoplive baghjulstrækkeren har kørt i årevis. Og sidste år blev det så bekræftet, ”Si, vel gør vi så!” Og jubelen ville ingen ende tage, da Alfa Romeo for første gang viste den nye Giulia frem. I første omgang udelukkende topmodellen, versionen med navnet Giulia Quadrifoglio. V6-motor, over 500 hk, topfart 307 km/t og ufatteligt brede baghjul.


Men NU er det blevet virkelighedens time for Giulia – for hvordan kører de almindelige versioner? I første omgang er ”de almindelige” Giuliaer to versioner på diesel, under 200 hk og topfart i runde tal 100 km/t mindre. Prisstart herhjemme ved cirka 475.000 kr.

Blandt de første bag rattet er tyske journalister, blandt andre Joachim Staat fra bladet AutoBild. Og Testfahrer Staat er ikke i tvivl: Den nye Giulia med dieselmotor – den ER en køremaskine. Mest af alt en bil med den køreglæde som lidt ældre BMW 3’ere havde. Ulempen er så, at Giulia er hårdere affjedret. Giulia – en velkørende, nærværende køremaskine.


Med Alfa Romeo Giulia er der de seneste par år vendt op og ned på klassen premium businessbiler. Nu består den af fire baghjulstrækkere og kun én til at forsvare forhjulstrækket. De i alt fem er:
•Den nye italiener, Alfa Romeo Giulia – i Danmark fra 475.000 kr.
•Klassikeren i klassen, BMW 3-serien – fra 447.800 kr.
•Den skarpe fra Stuttgart, Mercedes C-Klasse – fra 463.800 kr.
•Indtil Alfa den nyeste, Jaguar XE – fra 511.900 kr.
•Forhjulstrækkeren, Audi A4, fornyet til 2016 – fra 455.785 kr.

Vi er tilbage med en dansk test af Alfa Romeo Giulia så snart Alfa-Danmark har en testbil parat.

Vores første nyhedsartikel om Alfa Romeo Giulia - læs her



Alfa Romeo Giulia 2,2 JTDm 180 hk
Type: 5-personers sedan, baghjulstræk
Motor: 2,15-liters R4
Effekt: 180 hk ved 3.750 o/min.
Moment: 450 Nm ved 1.750 o/min.
Acc.: 6,8 sek.
Topfart: 230 km/l
Forbrug: 23,8 km/l
CO2-udslip: 109 g/km
Pris: Ca. 600.000 kr.

Og til sammenligning, BMW 320d
Type: 5-personers sedan, baghjulstræk
Motor: 2,0-liters R4
Effekt:190 hk ved 4.000 o/min.
Moment: 400 Nm ved 1.750 o/min.
Acc.: 7,2 sek.
Topfart: 230 km/t
Forbrug: 25,0 km/l
CO2-udslip: 106 g/km
Pris: 513.000 kr.

Sv: Test af Giulia 19.05.2016 12:13 #22392

Og her er en anmelde af Giulia med 2,0 benzina
www.autocar.co.uk/car-review/alfa-romeo/...a-20-multiair-review
Nuværende: Højbenet kinesisk svensker
Tidligere: Fiat 127, Alfa Romeo 75 2,0 TS, Alfa Romeo 159 SW Ti 2,0JTDm, Alfa Romeo GTV6 3,0, Alfa Romeo Giulia Edizione, Alfa Romeo 156 2,5 V6 samt 2 riskogere og en tjekke.

Sv: Test af Giulia 19.05.2016 15:54 #22393

Jesper Jensen skrev:
Bjarke, læs og forstå. Det var fordi Thomas startede med at kalde Giulia for en sedan at alt det Berlina snak kom ind i billedet. På Italiensk hedder en 4-dørs bil ikke en sedan men en Berlina. Der er ingen der skriver nogen steder at en Giulia HEDDER Berlina - men at en Giulia ER en Berlina - du ved, lige som f. eks. en Fiat 124 er en Berlina osv. osv.


Det giver jeg dig 100% ret i - det er der hverken noget nyt eller overraskende i!
mvh
oo=V=oo
Vernon P.

Giulia Q4 Veloce (2017)
Sud 1,5 Berlina (1982)

Sv: Test af Giulia 19.05.2016 16:23 #22394

Jesper Jensen skrev:
Bjarke, læs og forstå. Det var fordi Thomas startede med at kalde Giulia for en sedan at alt det Berlina snak kom ind i billedet. På Italiensk hedder en 4-dørs bil ikke en sedan men en Berlina. Der er ingen der skriver nogen steder at en Giulia HEDDER Berlina - men at en Giulia ER en Berlina - du ved, lige som f. eks. en Fiat 124 er en Berlina osv. osv.


Lidt det samme som det hedder "Benzina" når benzin er kommet på tanken, "Aqua" i køle systemet - omdrejningstælleren måler "Giri" - det står der i instrumenterne
mvh
oo=V=oo
Vernon P.

Giulia Q4 Veloce (2017)
Sud 1,5 Berlina (1982)
Tid til at oprette siden: 0.12 sekunder

Banner

© 2008-2023 Alfa Romeo Klub Danmark