Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin


Velkommen, Gæst

EMNE: Giulia Veloce

Sv: Giulia Veloce 11.03.2017 16:42 #25316

Så længe elektronikken er koblet til er det ret ligegyldigt hvilken ende den trækker i, i hvert fald i dette årtusinde hvor en let bil vejer over et ton og har en fornuftigt vægtfordeling - i modsætning til en baghjulstrækker hjemme i 80'erne.

Fint at du er glad for din elektronik - men det mekaniske, både dæk og Q4 er langt vigtigere.
Maserati Quattroporte
Alfa Romeo 156 GTA
Ducati Monster S4 916

Sv: Giulia Veloce 11.03.2017 17:22 #25317

Mikkel Lund skrev:
Fint at du er glad for din elektronik - men det mekaniske, både dæk og Q4 er langt vigtigere.

TCT er også mekanik og den, i samarbejde med elektronikken, er langt bedre til at finde det rette moment på glat og løst underlag end jeg med kobling og speeder. Med mindre man er professionel finsk rallykører, så tror jeg de fleste er glade for deres elektronik, især dem med baghjulstræk.

PS. Stelvio med Q4 og ZF8 (og gode vinterdæk/pigdæk/snekæder...) er helt sikkert den rette til skiferien i Cortina.
Giulietta 1.4 TURBO BENZINA MULTIAIR TCT
ex 159 Sportwagon 2.2 JTS — 147 1.6 TWIN SPARK — 146 1.8 TWIN SPARK — 145 1.4 Boxer
Sidste redigering: 11.03.2017 17:47 af Thomas Lund Nielsen.

Sv: Giulia Veloce 09.04.2017 13:54 #25618

Et helt andet spørgsmål til Veloce - Hvad tror I, vil være det realistiske værditab over de første 3 år?
Venlige hilsner
Ole
Nuværende 156 JTS SW 2,0, Lusso, årg. 2003
Tidligere italienere: Alfa 159 Tbi Berlina, Alfa 156 JTS Berlina, 2,0, Fiat Punto Evo.

Sv: Giulia Veloce 09.04.2017 14:53 #25619

Et gæt er 40 -50% i værditab af vejledende listepris på tre år, selvfølgeligt afhængig af hvor mange kilometer, der køres
Ole, Aarhus
Alfa Spider 916 3,2 V6, 2005
Alfa Giulietta 2,0 JTDm, 2014
Fiat 500 Twinair 105 S, 2015
Sidste redigering: 09.04.2017 14:55 af Ole Jørgensen.

Sv: Giulia Veloce 09.04.2017 15:05 #25620

I den prisklasse skal man regne med at indbytningsprisen (ved køb af bil i samme klasse) er ca. 50% af nyprisen afhængig af stand og dermed klargøringsomkostninger.
50% har gennem mange år været tommelfingerreglen.

Sv: Giulia Veloce 09.04.2017 17:17 #25623

Når det så samtidig er en veludstyret topmodel fra Alfa Romeo, vil værditabet nærmere ligge på 50-60% af nyprisen.
Hvilken erfaring er der med 159 V6 Q4?
Tid til at oprette siden: 0.21 sekunder

Banner

© 2008-2017 Alfa Romeo Klub Danmark