Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Giulia brændstoftank

Giulia brændstoftank 09.03.2017 12:09 #25277

Hej
Det undrer mig, at Giulia kun har en brændstoftank på 50 ltr.??
Det kan de da ikke "nøjes" med i Australien, der kan vel nemt være meget langt mellem tankstationerne.
Jeg har haft en kollega der havde kørt "roadtrain" der nede, og det var med tanke på 2500 ltr. og opefter.
Er der nogen der ved, om den fås med større tank ???
Jeg syntes selv det er "pisse" irriterende at tanke, så jeg ville ønske, at vores Giulietta havde større tank, end de 60 ltr.

Tage

Sv: Giulia brændstoftank 09.03.2017 13:25 #25278

Tanken er 52 liter på diesel og 58 liter på benzineren. Det er godt nok ikke meget.

Sv: Giulia brændstoftank 09.03.2017 13:55 #25280

Min tanke er at det er for at holde totalvægten nede, så de kunne komme ned på de 2,99kg per hk

At det så iflg. instruktionsbogen ikke heeeeelt holder stik, er så en anden side...
Nuværende: Køretøj af Sydkoreansk afstamning
Tidligere: Fiat 127, Alfa Romeo 75 2,0 TS, Alfa Romeo 159 SW Ti 2,0JTDm, Alfa Romeo GTV6 2,5 med lidt ekstra samt en riskoger og en tjekke.

Sv: Giulia brændstoftank 09.03.2017 18:17 #25284

[quote=
Jeg syntes selv det er "pisse" irriterende at tanke, så jeg ville ønske, at vores Giulietta havde større tank, end de 60 ltr.

Tage[/quote]

Der skal også være lidt plads til bagage eller hvad man nu kommer i bagagerummet.
Jeg har lige været en tur/retur til Stockholm, ca. 600 km hver vej. Det klarede den nemt med en optankning i Stockholm før hjemturen.

Sv: Giulia brændstoftank 09.03.2017 18:20 #25285

Tage Juul Rasmussen skrev:
Hej
Det undrer mig, at Giulia kun har en brændstoftank på 50 ltr.??
Det kan de da ikke "nøjes" med i Australien, der kan vel nemt være meget langt mellem tankstationerne.
Jeg har haft en kollega der havde kørt "roadtrain" der nede, og det var med tanke på 2500 ltr. og opefter.
Er der nogen der ved, om den fås med større tank ???

Tage

Der er vist de færreste i den australske bush der vil købe sådan en På østkysten er der ikke så langt mellem tankstationerne. Udover det er jeg enig med dig. Det er træls at tanke

Sv: Giulia brændstoftank 10.03.2017 18:01 #25299

Med min Giulia Super 2.0 benzin kan jeg køre godt 600 km i normal trafik på danske motorveje - det er længere end jeg kunne i min gamle Giulietta QV. Så der er længere mellem tankningerne - har dog lige skulle vænne mig til, at tankdækslet sider i førersiden (nok grundet batteriet i højre side af baggagerummet, nok igen for at kompensere for førerens vægt i venstre side af bilen).
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.15 sekunder

Banner

© 2008-2017 Alfa Romeo Klub Danmark