Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Giulia leasing

Giulia leasing 02.04.2017 21:01 #25567

Jeg var lige inde og prøve en Veloce. Den er da...effektiv...

Spurgte på leasing (har aldrig prøvet det - og er ikke sikker på om det ér en god idé, men jeg kan se, at alle jeg møder i biler til mere end 4-500.000,- leaser.
Hvad siger I til det - hvis man vil beholde bilen 3 - 5 år?

Forhandleren havde ikke en leasingpris, men havde spurgt på den og sad nu og ventede...og ventede...og...

Der er leasingpriser på 200 hk udgaven, men ikke Veloce - har nogle af jer fået oplyst en pris?
Venlige hilsner
Ole
Nuværende vogn: Svensk og Engelsk/Tysk
Tidligere italienere: 156 JTS SW 2,0, Lusso, årg. 2003, Alfa 159 Tbi Berlina, Alfa 156 JTS Berlina, 2,0, Fiat Punto Evo.

Sv: Giulia leasing 03.04.2017 10:09 #25568

Hej Ole, jeg kender ikke leasingprisen på Veloce, men leasing er et alternativt til eje. Der er erhvervsleasing og privat leasing med mulighed for splitleasing, operationel leasing og finansiel leasing. Privat benytter typisk operationel leasing, da leasingselskabet så indestår for restgælden ved aflevering og dermed reduceres ens risiko til eventuel skader på bilen og eventuel mer kørte kilometer.

Ved leasing tegner man en kontrakt over en årrække, men har mulighed efter 12 måneder at opsige kontrakten. Når man indgår en kontrakt indbetales et engangsbeløb og typisk løbende månedlige ydelser. Her skal man være opmærksom på, at engangsbeløbet ikke vil blive tilbagebetalt ved ophævelse af kontrakten. En ophævelse af kontrakten kan foretages efter 12 måneder eller senere jf. ovenstående eller ved et uheld med bilen. Her vil man miste engangsbeløbet. Derfor vil jeg anbefale et lavt engangsbeløb mod højere løbende ydelser.

Leasingselskaberne har sandsynligt mulighed for større rabatter end vi private kan opnå og dermed kan der være en fordel ved leasing, men hvis du selv kan indhentet en større rabat ved køb, vil fordelen ved leasing hurtigt forsvinde, da leasingfirmaerne også skal have betaling for deres ydelser. De har dog den fordel, at de betaler afgiften til staten løbende og ved salg af bil har bedre mulighed for at afsætte bilen til en bedre pris til et større marked.

Der kan ligeledes være besparelser at hente ved forsikring af bilen gennem et leasingsselskab, men dette har nok størst betydning for yngre bilkøber.

Vær opmærksom på, at de tager sig godt betalt for ekstra udstyr, da det typisk afskrives over 2-3 år.

Jeg sværger selv til at eje mine biler, men kan godt se, der kan være fordele ved leasing, når man vælger biler med standardudstyr.
Ole, Aarhus
Alfa Spider 916 3,2 V6, 2005
Alfa Giulietta 2,0 JTDm Sportivo, 2014
Fiat 500 Twinair 105 S, 2015

Sv: Giulia leasing 04.04.2017 00:17 #25578

Sig endelig frem hvis du får et svar fra AR mht privat leasing på Veloce. Meget interessant tanke...
Tidl.
Alfa Romeo 156 2,0

Sv: Giulia leasing 04.04.2017 19:17 #25589

Det lader til, at AR kører en kampagne med privatleasing på Giulia og Giulietta
docs.alfaromeo.dk/Prislister/alfaromeoprivatleasing/
Så noget tyder på, at den forhandler du har besøgt, ikke følger rigtigt med i, hvad AR p.t. har af tilbud.

Sv: Giulia leasing 04.04.2017 20:41 #25591

Erik og Ann Løye skrev:
Så noget tyder på, at den forhandler du har besøgt, ikke følger rigtigt med i, hvad AR p.t. har af tilbud.

Ole efterspørger kun leasingprisen på Giulia Veloce.
Ole, Aarhus
Alfa Spider 916 3,2 V6, 2005
Alfa Giulietta 2,0 JTDm Sportivo, 2014
Fiat 500 Twinair 105 S, 2015

Sv: Giulia leasing 05.04.2017 22:03 #25593

Ole Jørgensen skrev:
Erik og Ann Løye skrev:

Ole efterspørger kun leasingprisen på Giulia Veloce.

Jep
Nu må vi se hvad de kommer op med.
Uden af have forstand på leasing (omend nu lidt klogere takket være din tidligere kommentar, Ole) så ser det eksisterende tilbud da meget rimeligt ud (sammenlignet med andre biler i den prisklasse), gør det ikke?
Venlige hilsner
Ole
Nuværende vogn: Svensk og Engelsk/Tysk
Tidligere italienere: 156 JTS SW 2,0, Lusso, årg. 2003, Alfa 159 Tbi Berlina, Alfa 156 JTS Berlina, 2,0, Fiat Punto Evo.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.15 sekunder

Banner

© 2008-2017 Alfa Romeo Klub Danmark