Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst

EMNE: Giulia - hvordan kører den så?

Sv: Giulia - hvordan kører den så? 18.10.2017 08:15 #26851

Nu er jeg med, havde jeg også i min QP - men der var en knap ved siden af rudehejs til at slå det fra ..
FIAT 500S
Alfa Romeo 156 GTA
Ducati Monster S4 916

Sv: Giulia - hvordan kører den så? 18.10.2017 16:25 #26852

Jakob Hestbæk Poulsen skrev:

- Sprinklerslangen til den ene forlygtevasker er utæt, så beholderen til sprinklervæsken dræner sig selv helt på et par dage. Det er den eneste deciderede fejl jeg har haft.

Nu ved jeg ikke om det kan være relateret, men havde i min gamle 156 samme problem, og fik ustandseligt skiftet dyse, slanger oa.
Da car centre fik fingrene i den, fandt de så ud af at Alfa havde monteret selve mekanismen for lavt i kofangeren, så når man aktiverede den første gang kunne den ikke hoppe helt tilbage igen, og derved blev den o-ring der skulle holde den tæt slidt inden for 10-14 dage.
De rettede det ved at montere den en smule højere oppe i kofangeren, ikke noget der var synligt ude fra bilen.
Mvh
Arvid
Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi QV '11
Fiat 500 1,3 mjt '08
Tidligere
Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi QV '11
Alfa Romeo 156 1,9 jtd 16v '04
Alfa Romeo 75 3,0 V6 '90
Alfa Romeo 145 1,6 T-Spark 16v '98

Sv: Giulia - hvordan kører den så? 18.10.2017 20:58 #26853

Jakob Hestbæk Poulsen skrev:

- At man ikke kan slå automatisk tilbagekørsel af førersædet fra. Det er et problem når man har passagerer på bagsædet, hvilket for mit vedkommende er hver dag (afleverer unger om morgenen).

Jeg gentager lige mit spørgsmål: "Kan man klare sig med Giuliaens bagagerum, når man er mere end 2 i husstanden?"

med tilføjelsen "uden at bil nr 2 er en stor grim stationcar?

Når jeg spørger så insisterende om netop dette, er det fordi jeg med afgiftnedsættelsen i sigte overvejede om budgettet var til en Giulia T200.
(De 10 minutter jeg har kørt en Giulia var nok til at overbevise mig om, at dens køreegenskaber ret gode).

Sv: Giulia - hvordan kører den så? 19.10.2017 08:47 #26854

Hvor lang er en pind?

Det kommer jo an på - vi kørte på to hjul indtil vi skulle have børn, men omgangskredsen synes jo at det var helt uforsvarligt at såden en børnefamilie ikke skulle have en herregaardsvogn.

Men det var før sportwagon og vi har kørt 156 berlina siden - no prob.

Hvis vi antager at en SUV er 100% praktisk, så er en SW måske 95%, en berlina 90% .... og en 4C måske 50% (den kan stadig transportere to personer i tørvejr).

Så er der nogen der transporterer køleskabe næsten hver weekend, går med høj hat eller kører med hænger til kamel, båd eller vindmølle - for dem vil en berlina nok ikke være 90% praktisk.

Men meget kan klares med skilem, tagboks og gode naboer - så man slipper for noget stort & grimt - det kommer helt an på ens personlige 'go-stil vs. praktisk-balance'
FIAT 500S
Alfa Romeo 156 GTA
Ducati Monster S4 916

Sv: Giulia - hvordan kører den så? 19.10.2017 09:37 #26855

Jacob Gemzøe skrev:
Kan man klare sig med Giuliaens bagagerum, når man er mere end 2 i husstanden?

Ja, selvfølgelig kan man det - jeg er fuldstændig enig med Mikkel og kan ikke selv beskrive det bedre.

Måske Mikkel og jeg kommer fra en anden tidsalder, hvor vi tilpassede os mængden af bagage efter bilens størrelse. Jeg var år tilbage (dengang far var ung) på to ugers skiferie (havde egen ski og støvler med i bagagen) i Frankrig, 4 voksne personer i en lille Mitsubishi Colt - løsning var skiboks på taget og klemte passagere på bagsædet.

Så Jacob, Giulia er rigelig stor til en familie, så tag familien med ud på en prøvetur og de er også solgt.
Ole
Alfa Spider 916 3,2 V6, 2005
Alfa Giulietta 2,0 JTDm Sportivo QV, 2014
Fiat 500 Twinair 105 S, 2015
Sidste redigering: 19.10.2017 09:38 af Ole Jørgensen.

Sv: Giulia - hvordan kører den så? 19.10.2017 16:30 #26859

Engang for længe længe siden, da jeg var dreng og vi skulle i sommerhuset i Kulhuse, kørte vi i min mors lille lille bil en Fiat 600, to voksne og to halvvoksne børn, med dyner fjernsyn samt hamster i et stort bur pladsen var trang, der var forresten også køletasker og tøj samt diverse til hele familien
Mon ikke alfa’en er stor nok
Med venlig alfa hilsen Søren
Thy
Sidste redigering: 19.10.2017 16:31 af Søren Grøndberg.
Tid til at oprette siden: 0.20 sekunder

Banner

© 2008-2017 Alfa Romeo Klub Danmark