Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst

EMNE: Giulia - hvordan kører den så?

Sv: Giulia - hvordan kører den så? 19.10.2017 16:42 #26860

Jacob Gemzøe skrev:

Jeg gentager lige mit spørgsmål: "Kan man klare sig med Giuliaens bagagerum, når man er mere end 2 i husstanden?"

med tilføjelsen "uden at bil nr 2 er en stor grim stationcar?

Når jeg spørger så insisterende om netop dette, er det fordi jeg med afgiftnedsættelsen i sigte overvejede om budgettet var til en Giulia T200.
(De 10 minutter jeg har kørt en Giulia var nok til at overbevise mig om, at dens køreegenskaber ret gode).

Hej Jacob - det kommer egentlig kun an på om i stadig har klapvogn med rundt. Der er masser af plads i bagagerummet, men det har en uheldig udformning ift. at få klapvogn ind og ud, og når den er der efterlader den dumme vinkler hvor det er svært at have ret meget baggage, hvis man ikke har 20 minutter til at pakke i og pakke ud.

Sidder og smågriner lidt af alle jer der har gået op ad bakke i snevejr begge veje på sommerferie jeg synes godt vi kan tillade os at stille andre krav til plads og komfort i bilerne i 2017, end vi gjorde i forrige årtusinde

Sv: Giulia - hvordan kører den så? 19.10.2017 18:24 #26861

Køb en bus, der må da være plads nok eller en trailer
Med venlig alfa hilsen Søren
Thy

Sv: Giulia - hvordan kører den så? 19.10.2017 18:56 #26862

Grin bare - jeg vil hellere køre med tagboks på tre ugers ferie og fem weekender om året og bakse lidt med det - end at køre rundt i en familiecontainer de andre 333 dage om året

Du ser mig heller ikke offentligt i Bilka-habit eller på Mac’en. Smag kan diskuteres, stil kan ikke - enten har man det eller også har man det ikke
FIAT 500S
Alfa Romeo 156 GTA
Ducati Monster S4 916

Sv: Giulia - hvordan kører den så? 20.10.2017 09:43 #26865

Tak for svaret Jakob.
Dit svar kan jeg bruge til noget.

Sv: Giulia - hvordan kører den så? 20.10.2017 12:38 #26866

@jacob Hestbæk - du skal trykke to gange for at åbne bagklappen med rc - så bør den du` hvergang - bagklappen er ganske rigtig lidt let i det - det bliver så ikke bedre af nr.plden så rasler lidt!
@Mikkel Lund - sædet køre tilbage når motoren er stoppet og døren åbnes, for at lette udstigning af de dybe forstole.

Jeg har lige været en tur til Stockholm i min 2x 650km - jeg smiler stadig!
Jeg brugte ca 50l benzin hver vej - med godt skub på!

Jeg syntes 19” Brigdstone RFT lidt støjende - og det kan godt være trættende at køre nede i de slidte spor på de svenske veje - så der må man så vælge at køre lidt i siden af banen!

Det jeg tror der kan være lidt af et issue for mange (af os) der har lidt slid rundt omkring i kroppen - man sidder nede på gulvet og der for er benene mere udstrakte! I forhold til de sidste mange Berlins og SW modeller de sidste mange år!

Jeg forstår ikke helt spørgsmålet om bagagerummet er stort nok - det er vel meget normalt for en bil i den størrelse - ellers er Mikkel svar vel dækkende og godt

Sæder og hele køre oplevelsen i en Veloce mener jeg er er pengene værd - +det merudstyr der følger med - stadig den bedste bil jeg har kørt til under en millionB)
mvh
ooo=v=ooo
Vernon P.

159 Q4 berlina 3,2 JTS (2006)
Sud 1,5 Berlina (1982)

Sv: Giulia - hvordan kører den så? 20.10.2017 14:00 #26867

Med hensyn til bagagerum, så kan jeg ikke se nogen grund til, ikke at lave en Sportwagon version af Giulia. Især ikke, når der tilsyneladende er god plads på samlebåndet. Det fede ved en Sportwagon er, at man får noget praktisk uden at sætte stilen over styr.
Giulietta 1.4 TURBO BENZINA MULTIAIR TCT
ex 159 Sportwagon 2.2 JTS — 147 1.6 TWIN SPARK — 146 1.8 TWIN SPARK — 145 1.4 Boxer
Sidste redigering: 20.10.2017 14:01 af Thomas Lund Nielsen.
Tid til at oprette siden: 0.24 sekunder

Banner

© 2008-2017 Alfa Romeo Klub Danmark