Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst

EMNE: Giulia - hvordan kører den så?

Sv: Giulia - hvordan kører den så? 28.11.2017 16:30 #27152

Hej, så blev jeg den glade ejer af en ny ALFA. Valget faldt på en Giulia 2,0 TB
DSC_1472.JPG

med div ekstra, som desværre er nødvendigt for at den føles "helt rigtig". Der er også et buget at tage hensyn til så en veloce er udelukket.
Efter de første 1000 km må jeg sige den er stærkt vanedannende. Den er meget anderledes end de tidligere alfa`er jeg har haft. Det virker som om den er skruet rigtig godt sammen. Udover det flotte design inde som ude, virker den lidt hmm tysk.. solide materialer, meget lidt støj fra vind og hjul og man kunne forledes til mene de kære italienere har kigget meget efter en Bmw 3`er?
Men i en Giulia forkæles jeg med en utrolig god undervogn som er komfortabel og sportslig på samme tid. Et styretøj i verdensklasse og et absolut velfungerende automat gear, som ikke har de unoder der tidligere er beskrevet. Det er min første bil med baghjulstræk og aut. gear, hvilken herlig kombination. Pladsen rækker til vores familie, men forvent ikke en super praktisk bil, det er den heller ikke købt for.
Når det nu er en Alfa, synes jeg den mangler lidt lyd, men lynhurtig er den og sjov at køre i man. mode. Her kommer det sportslige virkelig til sin ret.
Økonomien viser 13 km pr liter ved blandet kørsel incl motorvej, så det er vel godkendt.
Vores tidligere 2.bil havde led lys, så Giulia skulle have et godt lys mindst som det, og lyspakke xenon35w kan anbefales, men overraskende at Alfa ikke kan levere led teknologi på nuværende tidspunkt.
En ting der har overrasket mig er prisen på service som på multiair benzin er langt dyrere end diesel, men den også til service for hver 15000 km...
Lidt om min Alfa Giulia:
Montecarlo blå
Pakke el-sæder og vinter, lyspakke 35w, business pakke, delt bagsæde og 17" sportivo alu samt røde bremsekalibre.

Sv: Giulia - hvordan kører den så? 28.11.2017 16:48 #27153

Kæmpestort tillykke med bilen! Monte Carlo blå er sindsygt flot, især i solskin!

Sv: Giulia - hvordan kører den så? 28.11.2017 17:22 #27154

Super lækker bil kæmpe tillykke
Med venlig alfa hilsen Søren
Thy

Sv: Giulia - hvordan kører den så? 28.11.2017 19:19 #27156

Hvad koster service? Sårn en bettefis burde ikk koste alverden ..
FIAT 500S
Alfa Romeo 156 GTA
Ducati Monster S4 916

Sv: Giulia - hvordan kører den så? 28.11.2017 19:26 #27159

Det ER en fed bil. Tillykke med den. Vi må næsten have et mere ude i solskinnet....en dag...
Tid til at oprette siden: 0.19 sekunder

Banner

© 2008-2017 Alfa Romeo Klub Danmark