I 1980 fik Alfa Romeo Alfetta GT et facelift. De ydre kendetegn var baglygter samlet i en enhed samt plastikkofangere, ventilationskanaler på C-stolpen og sideskørter i grå plastik – alt rustfrit stål, bortset fra det ikoniske Scudetto, var ændret til matsort.
Senere samme år kom GTV 6 2.5i-versionen med den berømte motor fra Alfa Romeo Alfa 6. For at få plads til den større motor, fik kølerhjelmen den karakteristiske bule. Motoren fik i stedet for de seks Dell’Orto kaburatorer, som Alfa 6 var udstyret med, et Bosch L-Jetronic indsprøjtningssystem.
Bilmagasinet skrev om Alfa Romeo GTV 6 2.5i i 2018:
En Alfa Romeo GTV6 var bilen du i 80’erne kørte med kulsorte solbriller, et fremskudt gorillaslips, og et ego større end den mobiltelefon, du havde fået installeret i bagagerummet. Bulen i hjelmen fungerede som en fuck-finger til de andre bilister, mens chaufføren godtede sig over at have en motor, som var for stor til karrossen.