Sv: Så fik jeg min 159’er

Home Forums Alfa Forum Type 939 – 159, Brera og Spider Så fik jeg min 159’er Sv: Så fik jeg min 159’er

Anonymous
Inactive

Mange tak for jeres velkomst og svar.

Bilen har stort lige fået skiftet kæde, og fik det helt store “service” lige inden jeg fik nøglerne – men som sagt, til foråret skal den friskes visuelt op…

Jeg kan sagtens følge at motoren kan virke lidt kedelig / konservativ sammenlignet med mere “ægte” Alfa motorer. Jeg er ikke (endnu) nørd nok til at vide om min kones 156 2.0 TS er en “ægte Alfa motor” men der er ingen tvivl om at den føles mere “frisk” når man accelererer, og det får det til at føles som om den er hurtigere – men uden at have prøvet det (endnu) så tror jeg nu stadig at 159’eren er hurtigere hvis man kører dem side om side. Måske 156’eren også føles af mere pga. den ekstra lyd fra, da der sidder en anden lydpotte på – og måske når jeg får nogle andre potter bagpå, at den ekstra lyd vil “snyde” mig til at det føles lidt hurtigere…

@ Thue – tusind tak for det venlige tilbud – jeg tror nok jeg mest er til de runde afgangsrør – men til gengæld er det den “ekstra lyd” jeg er ude efter 🙂

Ha’ en super aften

Mvh
Leif