Home › Forums › Alfa Forum › Type 952 – Giulia › Giulia Veloce læder?/soltag?/stadig glade for den? › Sv: Giulia Veloce læder?/soltag?/stadig glade for den?
Jeppe Vamberg har lagt en video op af sin Alfa Rosso Veloce med brun kabine her:
https://alfaklub.dk/index.php?option=com_kunena&func=view&catid=69&id=27737&Itemid=119
Jeg har selv en Misano Blå Veloce med brunt læder, og er vanvittigt glad for det. Det er en fornøjelse at stige ind i hver eneste dag. Må dog give Ole ret i at det er følsomt over for farve fra jeans, men uanset hvor slemt det ser ud, synes jeg nemt det kommer af, hvis man giver læderpleje med et par måneders mellemrum. Mine ser ud som ny efter rengøring, selvom de på udsatte steder kan være helt blå ind imellem.
Soltag valgte jeg fra – det koster kassen, risikerer at blive utæt, og hæver tyngdepunktet. De tre ting overskygger for mig det ekstra lysindfald, da jeg på varme sommerdage synes det kan være en decideret plage, men det er jo ekstremt individuelt.
Jeg har kørt 15.000 i min Veloce, og hver evig eneste dag er en fryd! 😀 Jeg fortryder intet, og er bare helt igennem glad for den. Ift. motorlyd må jeg give dig ret, men sådan er det jo bare med en moderne turbo-4’er. Jeg overvejer at sætte anden indsugning og udstødning på min, men det vil først være om et par år, hvis jeg trænger til lidt fornyelse.
——————————————–
Tak for link – det var fedt lige at se. Havde lige overset det var lagt op herinde.
Mht. soltag så har du ret – det koster kassen og jeg har også svært ved at forsvare overfor mig selv at det er ca. 30000 ekstra værd. Kan godt lide det at taget er sort glas og at der kommer lys ind i kabinen. Har så godt som aldrig kørt med det åbent i min gamle bil men kun brugt det som alm. glastag.
Dejligt at høre du også er glad for din veloce. Kan næsten ikke vente med at jeg skal have min egen. Ville ønske der var lidt mere lyd på den – ikke at den skal “larme” men måtte bare gerne have lidt mere “ond” lyd. Lidt ligesom da jeg havde en Ducati MC – man var ikke i tvivl om der kom en Ducati kørende når den kørte forbi en. Dejlig italiensk motor lyd.