Sv: Grater i topstykket

Home Forums Alfa Forum Type 932 – 156 Grater i topstykket Sv: Grater i topstykket

Anonymous
Inactive

Jeg fik desværre ikke taget et billede, og jeg er taget hjem nu – bilen bliver alligevel ikke færdig i påsken; jeg havde ikke fået købt nye lejeskåle til variatoren!

Men jeg har fundet et billede på nettet, hvor jeg har markeret omtrent hvilke områder der sidder grater i.

Jeg går ud fra at graterne er opstået under produktionen. Overfladen på topstykket er jo slebet eller fræset plant, der hvor knastaksellejerne spændes fast og der hvor ventildækslet slutter til. Slibningen/fræsningen må være foregået fra koblingssiden mod tandremssiden, for graterne sidder kun på de kanter der vender mod tandremmene.

Det ligner den skarpe kant af grater der opstår, når man sliber noget på en slibesten. De sidder fast allerøverst på siden af “ribberne” og fremspringene som er blevet slebet.

Jeg kan selvfølgelig ikke afvise at der er nogen der har planslebet overfladen efter den har forladt fabrikken, men så må de jo også have linjeboret til knastakslerne igen for at de stadig kan rotere, så det tvivler jeg på.

Attachments: