Sv: Forårets billeje i Italien

Home Forums Generelt forum Alfa Romeo snak Forårets billeje i Italien Sv: Forårets billeje i Italien

Ole Steen Rasmussen
Participant

Så er jeg hjemme igen – lejede gennem FDM og fik dem til at kontakte udlejeren (AVIS) for at høre om det var muligt at sikre dén bil man gerne vil have.
Svaret blev som forventet, at de ville gøre gøre deres bedste…bla., bla., bla.

Med andre ord; Jeg endte (igen) i en tysker – en Audi A6, 4,0 diesel 🙁
Den havde gået 3.000 km og havde alt i udstyr. Fint nok, men jeg kan nu, efter en uge i dén, med sikkerhed sige, at forskellen på en Alfa og en Audi er, at Alfa er en “drivers car” og Audi en “passengers car”.

Audien er en stille, blød, behagelig sofa, men uden kontakt, accelleration, eller stabilitet i svingene – meget “morfar”….også selvom jeg prøvede de forskellige settings.
Det med stabiliteten overraskede mig en del. Faktisk oplevede jeg det mere anstrengende at køre Audien end Alfaen. Man skal konstant korrigere i Audien (når det ikke går fuldstændigt lige ud, asfalten er jævn, du holder dig under 120/130 km/t og der ingen sidevind er.
En rundkørsel, ja selv en semi-hurigt, men blød motorvejskurve, er en markant anderledes oplevelse. Alfaen ligger præcist og skarbt, men Audien vil køre af vejen og skal konstant korrigeres.
Det er fedt at køre Alfa :laugh: