Sv: For højt røgtæthedstal – Hvad kan probl være?

Home Forums Alfa Forum Type 939 – 159, Brera og Spider For højt røgtæthedstal – Hvad kan problemet være? Sv: For højt røgtæthedstal – Hvad kan probl være?

Jacob Gemzøe
Participant

Jeg har brugt en tankfuld vpower diesel med en flaske Bell Add 1D+ servicerens iblandet, hvor jeg såvidt muligt har kørt i lavere gear, så motoren har ligget på 3500-4000 omdrejninger pr minut (Jeg må indrømme, at jeg ikke har haft modet til at presse motoren op til de 4500).

Herefter fyldte jeg op på ny med vpower, og straks efter begyndte bilen, især mens motoren var kold at “hugge” som om brændstoftilførslen hele tiden blev afbrudt i nogle få millisekunder eller ditto luftilførslen.
Mens denne “huggen” har stået på, tænkte jeg også på, om kuren med sevicerens har tilstoppet brændstoffilteret, men nu efter at have brugt en tankfuld vpower UDEN servicerens tilsat, har problemet med denne “huggen” aftaget til under 10% af, hvad det var lige efter kuren.

Jeg har derfor endnu ikke været forbi synshallen igen, men planlægger at gøre det igen på onsdag.