Home › Forums › Sektion Fyn › Debat og Spørgsmål › Ikke ønsket adresse ændring › Sv: Ikke ønsket adresse ændring
Som Peter D skriver, så sender Sektion Sjælland (tidl. Peter Roboz og nu mig) medlemslisten til Postnord før hver udsendelse af et klubblad. Postnord foretager en “adressevask”, og vi får to lister retur.
I liste nr. 1 er alle rettelser gennemført, og den kan sendes til trykkeriet, der får modtagernes navn og adresse trykt på bagsiden af hvert blad.
Liste nr. 2 er med markering af de rettelser, som Postnords adressevask har medført. Det kan være flytning, stavefejl eller mangel, og jeg sørger derefter for, at klubbens medlemsregister bliver opdateret, så det er i overensstemmelse med resultatet af Postnords adressevask. Hvis man meddeler flytning via http://www.borger.dk, men glemmer at meddele det til klubben, får klubben besked ved adressevasken, og jeg opdaterer klubbens medlemsregister.
Jeg har undersøgt, hvortil vi har sendt klubblade til Ulrik. I 2017 sendte vi alle klubblade til adressen K38 (K er vejens første bogstav, og 38 er husnummeret). I 2018 sendte vi blad nr. 1+2+3 til K38, blad nr. 4 til T16 og blad nr. 5+6 til T19. I 2019 og 2020 har vi sendt alle blade til T19. Adresseændringen ved blad nr. 4/2018 og 5/2018 skyldes ikke adressevask hos Postnord, så Ulrik har selv ændret sin adresse via hjemmesiden eller kontaktet sin sektion, der så har gjort det via hjemmesiden.
Det tyder på, at Postnord ikke kan skelne mellem post til Ulrik og post til Ulriks datter. Jeg vil foreslå, at Ulrik kontakter Postnords kundeservice på https://subscription.postnord.dk/app/kulguide/index.html?the=207 (vælg Modtager og Andet) og forklarer problemet. Ulrik kan oplyse, at klubbladet udsendes som “Sorteret Magasinpost” med ID-nr. 46418. Hvis Ulrik også oplever, at andre forsendelser ikke leveres på hans adresse, bør han nævne det.
Når man flytter er det en god idé at kontakte alle de personer/firmaer/foreninger, som man ved, at man får post fra, og informere om flytningen. Dermed bliver posten i første forsøg sendt til den nye adresse, og man slipper for at forlade sig på, at Postnord kan finde ud af at levere posten på en anden adresse, end den der står på brevet. Det er også en god idé at have sit navn stående på postkassen, så man gør livet lettere for postbuddet.
Postnords historie går tilbage til 1624, og vi kan konkludere, at al begyndelse er svær…
Mvh. Erik
(sekretær, Sektion Sjælland)