Sv: Gode/dårlige oplevelser med Stelvio

Home Forums Alfa Forum Type 949 – Stelvio Gode/dårlige oplevelser med Stelvio Sv: Gode/dårlige oplevelser med Stelvio

Anonymous
Inactive

Jeg har rundet 10.000 km i Stelvioen og har som forventet hidtil ikke haft problemer af nogen art. Modsat flere har jeg heller ikke problemer med kortopdatering af navigation.

Det er min første SUV, så jeg var i starten lidt skeptisk med undervogn og køreoplevelsen, men det er blevet gjort til skamme, da undervognen opleves sportslig, men også hård. Tyngdepunktet er hævet i forhold til Giulia, men Alfa Romeo har gjort et mesterværk i opsætning af undervognen i Stelvioen. Den kører næsten ligeså godt som min tidligere Alfa Giulia, måske også på grund af firehjulstrækket. Den kan køres sjovt på små biveje og i højhastigheds kurver, som f.eks. Kasselbakkerne.

Accelration og hastighed føles mindre i Stelvio end i Giulia, nok fordi man sidder højere oppe og har bedre oversigt over vejforholdene. Nogen føler, at den er vindfølsom, men det skyldes nok, at de ikke er vant til det meget direkte styretøj. Jeg har overhovedet ingen problemer hermed.

Eneste manko er nok benzinforbruget, som ikke er bedre end min Spider 916, men det er vel også forventelig med 280 hk, firehjulstræk og større vindmodstand.