Home › Forums › Generelt forum › Andre mærkværdigheder › EV – nu begynder Italienerne endeli at røre på sig › Sv: EV – nu begynder Italienerne endeli at røre på sig
Joo, du har da ret i noget af det du skriver Mikkel, men udviklingen går, som du også skriver, ret hurtig. og netop i segmentet hurtige biler tror jeg Alfa kunne tilbyde noget.
Den nye Tesla Roadster https://www.tesla.com/da_DK/roadster
går 1000 km på en opladning ved blandet kørsel og den har det man kan kalde OK præstationer – den skulle lige have haft en tur i Alfas haller.
At elbiler sælger dårligt, er der ikke noget overraskende i, det er nyt og der er kun et vist antal first-movers…og så er el skæmmet af at de store tyskere forsøgte sig med noget værre crap (både design og præstationer) – Teslaerne kunne fra dag 1 og de sælger godt.
På EU plan tales der nu pga klima (og til dels Corona) om en kraftig udvidelse af infrastrukturen til el-biler, så det begynder at ligne noget.
Jeg tror ikke rigtig på den der med, at fordi vi kan ikke lide den nye udvikling, så lukker vi øjnene og skammer el-biler for ALT. Det minder lidt for meget om dem der ikke troede på mobiltelefoner og internet 😉
Når det er sagt, så jeg er ikke mere uenig, end at jeg jo heller ikke selv er sprunget på, selv om jeg har været meget tæt på et par gange 😉
Når engang vi slipper ud i virkeligheden igen, så skal jeg underholde med mit eget stjerneeksempel på hvad der kommer ud af at stå og vente på at en ny teknologi er perfekt og gratis :whistle:
Der kommer et tidspunkt hvor der kommer en anden og mere brugbar løsning end el, men det er først om maaange år og indtil da kan vi jo lige så omfavne det gode i det nye.
Men andelen af ellerter er stadig yderst beskeden og infrastrukturen er slet ikke på plads ude i verden. Der er kun ganske få hurtigladere, som endda er begrænset effektive hvis der er flere der lader samtidig – så 20 minutters oplade-splash & dash er ikke noget man kan regne med.
Det brede publikum skal ikke nyde noget af at investere i noget isenkram der er forældret om 3-5 år – bare se på de første BMW i3, Renault Zoe, Nissan Note m.v. med en rækkevidde på 100-150 km. Dem vil ingen røre i dag.
Batterier er også under rasende udvikling, de nuværende er alt for tunge og langsomme – det er bare svært at lave noget rigtig dynamisk, når bilen vejer over 2 ton.
Så for mig at se fint nok med ro på – lad de andre lave fejlene og kom så med når teknologien har nået et brugervenligt niveau ..