Home › Forums › Alfa Forum › Type 952 – Giulia › Tuning af Giulia › Sv: Tuning af Giulia
Nå, men har gået et stykke tid og funderet over hvad jeg ville vælge i forhold til chipning eller ej…
Hvem der skulle udføre arbejdet var også en del af betragtningen, specielt også i forhold til geografien..
Valget faldt på HCP i Rødovre (tæt på mig) og fordi de har et af de nyeste Dyno 4 hjuls rullefelter, samt har erfaring med flere Giulia’er.
Mit valg var at bilen skulle chippes ind på 95 Oktan, da jeg simpelthen ikke gider at lægge og køre rundt efter 100 oktan.
Første indledende base rul var dog noget af en skuffelse, da resultatet kun gav 185 hk, men dog med lige omkring 330 Nm.
Dette resultat må dog nok tilskrives kvaliteten af benzinen, hvilket de efterfølgende resultater også bære vidende af.
Efter chipning, blev resultatet 277 hk og 430 nm.
Igen må resultatet tilskrives 95 oktan benzinen.
Det gode ved resultatet, er at forskellen er det samme som hvis bilen ydede de standard 200 hk og fik 310 hk ved chipning.
Kurven er til gengæld pæn og jævn.
Bilen kører fantastisk nu, og de flere heste og moment matcher nu undervognen bedre, efter min mening. 🙂