Sv: Nyt batteri, type AGM

Home Forums Alfa Forum Type 949 – Stelvio Nyt batteri, type AGM Sv: Nyt batteri, type AGM

Søren Bengtsson
Participant
quote Flemming Kongensgaard Vrdlovec” post=32026:

Du skal have en lader der kan pulslade 14,7 volt en alm lader der lader 14 volt er for lille. Du har et AGM batteri i bilen, du skal ikke begynde med andre batterier for så risikere du først at rende i problemer. Har batteriet først været nede på 10-11 volt så er det ikke sikkert du kan lade det helt op mere.

Hej Flemming
Tak for svar 🙂 Er det sikkert, at det er et AGM batteri, der sidder i ? Jeg kan se oppefra, at det er et Varta 95ah, der står ‘HD 12’ ?
Jeg har købt en CTEK MXS 5.0 lader, der både kan oplade AGM og almindelige batterier. Jeg har opladet det som et ‘almindeligt’ batteri, ikke med AGM indstillingen, håber ikke at det er et problem, den starter fint nu. Jeg har ydermere købt et voltmeter til cigarstikket så jeg kan holde øje med om spændingen falder. Den ligger nu på 12,1-12,3 når man bare har tænding på. Hvis 14,4 er en indikation på, at den lader kan jeg godt se, at den ikke gør det hele tiden på trods af, at motoren er tændt…