Home › Forums › Alfa Forum › Type 932 – 156 › P0261 – ledningsnet og eLearn › Sv: P0261 – ledningsnet og eLearn
Ja, lidt “modigt” måske, som du høfligt formulerer det 🙂
Men jeg havde tilmeldt mig, og tro det eller ej, så var min anden bil endnu mindre i stand til at klare turen. Og jeg havde jo autohjælp, hvis det gik helt galt…
Måske skulle man lade være med at køre sådan noget gammelt l***, men når man nu hygger sig med det 😛
Dagen inden track day’en skiftede jeg termostaten, for jeg havde lagt mærke til at den var blevet lidt doven, og at temperaturen gerne hang nede omkring de 70-80 grader. Nu er den på 90, som den jo bør være – og der lå den også på banen, de få gange jeg havde overskud til at skele derned.
Den kommer dog stadig med en anden fejl, som dukkede op for ganske nylig – kan ikke lige huske koden, men det er vandtemperatursensoren. Den blev jo skiftet med termostaten, men fejlen er der endnu, og den gør at køleblæserne altid kører på fuld skrald! Går ud fra, at termometret på instrumentbrættet kører på en anden sensor?
Track day’en var på Jyllandsringen, så jeg havde godt 300 km til at teste bilen først, og både ud- og hjemtur gik uden problemer.
Faktisk tror jeg, at den hårde kørsel på banen fik brændt lidt kulaflejringer af – som måske har hobet sig op pga. manglende kørsel og doven termostat.
Brændstoftrykket kan jeg huske at jeg har set i AlfaOBD før, og det lå vist hvor det skulle iflg. manualen. Indsprøjtningstiderne må jeg lige lede lidt efter en af dagene.