Home › Forums › Alfa Forum › Generel autoteknik › Værkstedspriser › Sv: Værkstedspriser
Hej Per
Når det nu drejer sig om et rart og dygtigt værksted, synes jeg ikke, at 450 kr. i timen er særlig ublu, når det udover timeløn, pension, andre sociale omkostninger og kursus også skal dække værkstedets andre omkostninger til salg, lokaler, biler, administration, afskrivninger, finansielle omkostninger, skat og forhåbentlig også lidt til kistebunden i form af et overskud. Så jeg kan godt leve med, at der også skal tjenes lidt på reservedelene, men selvfølgelig skal priserne være konkurrence dygtige.;)
Jeg har selv praktiseret, at medbringe min “egen” kvalitetsolie med til service af mine biler, hvilket værkstedet også har accepteret. Deres priser var mere end dobbelt så dyre, end hvad jeg selv kunne anskaffe olien til.
Jeg fornemmer, at timeprisen mange steder er et konkurrenceparameter og dermed er denne pris presset rimelig i bund og derfor skal der så tjenes på reservedelene.
Men jeg har det selv bedst med at benytte samme værksted, da det giver mig et større tillid til at arbejdet er udført korrekt og godt og så bliver service på sigt også bedre ved en større gensidig forståelse mellem værksted og kunde.