245/40×19 dæk på TI fælge

Home Fora Alfa Forum Type 939 – 159, Brera og Spider 245/40×19 dæk på TI fælge

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 32 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Inaktiv

Hej
    Er der nogen der ved om der kan sættes 245/40×19 dæk på TI fælgen uden at der bliver problemer med pladsen. normalt sidder der 235/40×19 dæk men de er gået i restordre.
    MVH.
    Gert

Vernon Pedersen
    Deltager

Jeg vil klart anbefale den originale størrelse på dækkene!
    Er det en bestemt fabrikat du skal have?
    Eller er det din forhandler der har nogle dæk han ikke kan komme af med – som han har fundet en “god pris på”?
    Vælg et andet dækmærke og få den rigtige godkendte dimension dæk monteret
    Mvh
    Oo=v=oO
    Vernon P

Anonym
    Inaktiv

Hej
    Tak for hurtig svar, det er fordi at Michelin har næsten 2 månders leverings tid på den størrelse lige for tiden, hvis man vil være sikker på at det er nye dæk.
    Mvh.
    Gert

Thue Kirkegaard
    Deltager

Hej.

Skal det være Michelin, jeg ville anbefale ContiSportContakt 5 eller 3, Conti vinder de fleste test i alle dicipliner i de store størelse dæk.

Der er også 50% flere km. i Conti i forhold til Pirelli.

Thue

Vernon Pedersen
    Deltager
    quote Thue Kirkegaard” post=9746:

Hej.

Skal det være Michelin, jeg ville anbefale ContiSportContakt 5 eller 3, Conti vinder de fleste test i alle dicipliner i de store størelse dæk.

Der er også 50% flere km. i Conti i forhold til Pirelli.

Thue

50% mere på Conti – siger hvem ??
    Det er langt fra min erfaring!

Ikke sådan at forstå at jeg mener Conti er et dårligt dæk – slet ikke – men det med slidstyrken er er noget “slidt” skrøne

Oo=v=oO
    Vernon P

Måske jeg misforstår, men slidstyrke er da overhoved ikke en slidt skrøne. Nu får jeg nok hug, men jeg syntes ikke Pirelli er et særligt godt dæk 🙂

Vernon Pedersen
    Deltager
    quote Steffen Jørgensen” post=9749:

Måske jeg misforstår, men slidstyrke er da overhoved ikke en slidt skrøne. Nu får jeg nok hug, men jeg syntes ikke Pirelli er et særligt godt dæk 🙂

Det er jo så fordelen ved de frie markeds kræfter B)
    Du kan ikke få lav rulle modstand og stor slidstyrke til at forenes med godt vejgreb – det er fysisk umuligt at få det bedste fra de to verdner 😉

Det er nok heller ikke helt rimeligt at sammenligne Pirelli Zero rosso med et “morfar” Conti – der skal du sammen ligne med Pirellis “morfar dæk” P6000 🙂

mvh
    oo=v=oo
    Vernon P.

Nu vil jeg ikke kalde ContiSportContect5 et morfar dæk 🙂 P6000 er til gengæld noget af det ringeste jeg har prøvet at køre på 🙂

Vernon Pedersen
    Deltager
    quote Steffen Jørgensen” post=9753:

Nu vil jeg ikke kalde ContiSportContect5 et morfar dæk 🙂 P6000 er til gengæld noget af det ringeste jeg har prøvet at køre på 🙂

P6000 – giver jeg dig ret i – i hverfald når det kommer fra Pirelli
    – nu husker jeg ikke hvilket Conti dæk jeg havde på min 156 20V (størelse 215/55-16)- der fik jeg netop den oplevelse af “hvad er der så godt ved dem”

Tilbage til tropic:
    – Gert køb et af de store mærker i den rigtige størelse – mange er rigtig glade for Conti (spc. nok dem der læser tyske test 🙂 ) – til hverdag vil du/vi ikke kunne mærke forskel – der er maginaler der adskiller de fire fem bedste dæk i hver klasse i alle dicipliner!
    mvh
    oo=v=oo
    Vernon P.

Anonym
    Inaktiv

Også min erfaring køb det rigtige størrelse dæk til bilen ! Det ville jo være dumt at brænde 10 kilo af på nogle dæk som bare ikke er korrekte til bilen og ødelægger dens fine køre egenskaber .

Mvh. Rasmus

Anonym
    Inaktiv

Tak for alle svar
    Jeg tror det bliver Pirelli igen, det var dem som der var på bilen vi købte den, det er rigtige gode dæk og passer godt til bilen ( Sportswagon TI 2,4 ) men der er ikke så mange km i dem. Men jeg vil ikke vente 60 dage på Michelin.:) 🙂 🙂
    Mvh.
    Gert

Vernon Pedersen
    Deltager

Jeg var lige ude for at måle på mine Pirelli P-zero som har kørt 20.000km siden montering – der er mere end det halve tilbage til “TWI” (Trade Ware Indicator = 1,6mm) – i forhold til et nyt dæk – jeg forventer at køre ca. 35.000km før jeg skifter dem – jeg skifter når der er ca. 1,4mm tilbage til TWI (3mm mønsterdybte totalt)
    Min daglige kørsel er overvejende bykørsel – alle fire dæk er slidt helt ensartet!
    mvh
    oo=v=oo
    Vernon P.

Anonym
    Inaktiv

Ja, det er også de km. vi har kørt på Pirelli dækene.:)
    Gert

Lars R. Nissen
    Keymaster

Sig mig, hvor mange kilometer forventer I at køre på et sæt dæk? :ohmy:

Jeg spørger fordi, jeg ikke har haft et såkaldt normalt kørselsmønster de sidste mange år – Pilgrimsture til og kørekruser på Nürburgring har en tendens til at formindske dæks holdbarhed en del … :whistle:

Hvis jeg kan få mine fire 18″ sommerdæk til at holde 1½ sæson, dvs. ca. 25.000 km , er jeg en glad mand. 😆

Ole

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 32 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.