- Dette emne har 1 svar og 1 stemme, og blev senest opdateret for 12 år, 1 måned siden af .
Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Home › Fora › Alfa Forum › Type 105/115 – Giulia, Giulia GT og Spider › Afmontere manifold?
Hjælp, jeg skal sætte udstødningen på og vil have manifolden af. Men jeg kan ikke komme til at skrue møtrikerne af motoren. Hverken med topnøgle eller ringnøgle. Hvordan får jeg manifolden af eller, hvordan samler jeg manifold+forreste lyddæmperrør. Den er ikke til at komme til?
Hej. Hvorfor vil du have manifolden af, når du skal montere udstødningen på den ? Møtrikkerne er lidt tricky, men kan demonteres med en ringgaffelnøgle. Det er her en fordel at have ekstra led på fingrene 😉 Ja, det er noget biks at sætte forrøret på alene, jeg plejer at have en hjælper. En står oppe fra og ned og sætter en bolt i, mens en anden ligger under bilen med en topnøgle med laang forlænger og monterer og strammer møtrikken. Det kan lade sig gøre, men koster lidt banden og svovlen og et par øl :laugh: God fornøjelse med det 🙂