Alfa 159 – skift af tandrem..pris!!

Home Fora Alfa Forum Type 939 – 159, Brera og Spider Alfa 159 – skift af tandrem..pris!!

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Forfatter
    Dennis Hansen
    Deltager

Hejsa
    Min skønne Grigio Titatio fra 2006 skal have skiftet tandrem og lavet lille eftersyn. Jeg får den normalt lavet hos Bilernes HUs, men er overrasket og nogle meget høje priser. Har lige fået en pris på skift af tandrem + noget andet som han mente skulle skiftes…det sidste undrer mig. Nå man han mente det ville koste 25.000.
    Er der nogle af jer som har andre priser på skift af tandrem..af en eller anden grund så var det svært for ham at udskille prisen bare for tandremmen og nu er jeg lidt træt af den lidt arrogante omgang med mine penge.
    Vh Dennis Møller Hansen

Det var dog en sindsyg pris :huh: Der er ikke noget specielt på sådan en kontra andre diesel biler når det kommer til tandremskift. Evt kan du få den skiftet hos Herluf i Esbjerg eller Thorkild Dau i Flensborg hvis du ikke har noget imod at køre lidt efter det. Har ikke selv erfaring med Thorkild, men der er mange der taler godt om stedet.

Anonym
    Inaktiv

Der er kortere til tilst og juel auto

Vernon Pedersen
    Deltager

Det lyder sindsygt – jeg mener de höjeste priser jeg har hört i stor Köbenhavn er 7-8.000kr for en 4cyl diesel – på aut. värksted!
    – Ring til Juel i Tilst!
    mvh
    oo=v=oo
    Vernon P.

Dennis Hansen
    Deltager

Super kvikke og hurtige svar – tak for det.
    Er der nogle der har erfaring med Dau i Flensburg. Jeg har set på en anden tråd at en havde været der.
    Jeg tager kontakt til Juel. Det er vist sønnen, så vidt jeg ved. Var med faren til Formel 1 på Nurburgring for nogle år siden. En passioneret familie.

Anonym
    Inaktiv

Har lige bestilt tid til min fars 2,4 JTDm hos Thorkild Dau.
    T-rem + vandpumpe osv. 550,- euro.

Helt sikkert en overkommelig pris.

Vernon Pedersen
    Deltager
    quote Carsten Skals” post=9849:

…. + transport og spildt dag i Flensborg :huh:
    Ps. jeg tvivler på der plads nok i en 159 til der kan “gränse handles” nok til det kan opveje transport udgifterne og tiden.
    mvh
    oo=v=oo
    Vernon P.

Thomas Jensen
    Deltager

Dennis, du bliver vel nød til at nævne præsis hvad der skal laves på bilen udover tandremsskift, før vi andre kan afgøre om det er en fair pris du har fået? vil han lave bremser også ? Sådan et “lille” service kan hurtigt løbe op, men snak med dit værksted om det, før du kan afgøre om han vil tage røven på dig 😉

Anonym
    Inaktiv
    quote Vernon Pedersen” post=9850:

quote Carsten Skals” post=9849:

…. + transport og spildt dag i Flensborg :huh:
    Ps. jeg tvivler på der plads nok i en 159 til der kan “gränse handles” nok til det kan opveje transport udgifterne og tiden.
    mvh
    oo=v=oo
    Vernon P.

Hmm, skal jeg til Vestergaard i Odense tager det 25 min.
    1 time til Thorkild 🙂
    Det er 1 time og 10 min. mere det tager mig at bruge Thorkild.
    Ingen tvivl om hvem jeg bruger 🙂

Servicen er i top, prisen meget billig og arbejdet i top.

Kan absolut ikke se argumentet for at bruge andre.

Vernon Pedersen
    Deltager
    quote Carsten Skals” post=9855:

Servicen er i top, prisen meget billig og arbejdet i top.

Kan absolut ikke se argumentet for at bruge andre.

Jeg er ikke i tvivl om hans arbejde/pris/kvalitet!

Min fritid har også en pris og besväret ved evt en reklamtion.
    og transporten fra midtJylland er heller ikke gratis.
    En tankfuld diesel +en fridag – så skal der mindst ligges kr.2000.- (for de fleste betydeligt mere) oven i Dau’s pris – og med ca 40km til Juel hvor kvaliteten bestemt også er i top – skal det godtnok väre billigt i Flensborg! – for slet ikke at tale om os på Själland
    mvh
    oo=v=oo
    Vernon P.

Dennis Hansen
    Deltager

Jeg er helt enig i, at man skal medregne kørsel og forbrugt tid, når der skal laves en prissammenligning. Det er dog altid godt at have nogle alternativer som man kender godt og med familie i Leck, så kunne det være en mulighed. Jeg regner dog med at tage kontakt til Juel i Tilst, da jeg arbejder i Aarhus.
    Iøvrigt er der blandt annoncørerne Automester i Viby. Er nogle bekendt med dem og deres arbejde/service.
    Til Thomas – ja selvfølgelig skal alle reparationer nævnes for at kunne sammenligne. Nu er det bare sådan at der lige er lavet nye bremser hele vejen rundt – udskiftetfjedre bag. Derudover har den lige fået 4 nye gløserør samt føler til partikelfiltret og kører u påklageligt.
    Derfor var det lidt overraskende pludselig at blive stillet overfor sådan en pris.
    grazie mille

Vernon Pedersen
    Deltager
    quote Dennis Møller Hansen” post=9859:

…….
    Derfor var det lidt overraskende pludselig at blive stillet overfor sådan en pris.
    grazie mille

Det kan jeg godt forstå :ohmy:

mvh
    oo=v=oo
    Vernon P.

Thomas Jensen
    Deltager

Tror han det er en Ferrari han skal skifte Tandrem på 🙂 Som nævnt må han ville lave andet på den end Tandrem, ellers er det jo verdens dyreste tandrems skifte på en 159 :blink:
    Har kun hørt gode ting om AutoMester i viby, ville helt klart bruge dem hvis jeg boede tættere på Århus, også fremfor Juel…. Men det er jo en smagssag

Nu er tbi´ens og dieslens eftersyn ikke helt de samme, men et stort eftersyn (105.000 km) med tandrem og pumpe koster små 12.000,- ved Autohuset Vestergaard -og SÅ stor er forskellen altså ikke…og da slet ikke når dit eftersyn er det lille

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Forummet 'Type 939 – 159, Brera og Spider' er lukket for nye emner og svar.