Alfa GT. Fælge problem.

Home Fora Alfa Forum Type 937 – 147 og GT Alfa GT. Fælge problem.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Inaktiv

Jeg har været hos ”super-dæk” i Brørup (var på ferie i Esbjerg) for at få nye fælge til min ”Alf GT. 3.2.”.

Efter forgæves forsøg på at finde en fælg der kunne side på bilen uden at skrabe på bremsen, måtte vi opgive. Begrundet i at Alfa GT. 3.2, er påmonteret ”Brembo” bremsekalibre foran.

”Alfa stumper” har/havde et komplet sæt 18 tommer fælge med dæk til 11.400kr, som skulle passe, men fik at vide at de var udsolgt for i år, – og jeg må forstå det sådan, at de åbenbart ikke er til at skaffe hjem p.t.

Hos min lokale forhandler løber et sæt nye originale fælge på 17 tommer med dæk op omk. de små 20.000kr.

1.)Kan det være rigtigt at jeg kun kan montere originale fælge på bilen pga. montering af ”Brembo” bremsekalibre foran?

2.)Er der nogen her, der kan fortælle mig lidt omk. den store prisforskel som der synes at være på originale fælge.

Hos ”Alfa stumper” kunne det fås 11.400kr, for 18 tommer fælg med dæk.

Hos den lokale Alfaforhandler tager de ca. små 20.000kr for 17 tommer fælge med dæk. Alene for fælge skulle de have 12.000kr. :woohoo: (jeg er forvirret :sick:

Jeg har set fælgene på fotos begge steder og de ser ens ud.

Til sidst, er der nogen der har erfaring med at der kan side andet end originale fælge på bilen.

Hilsen Rikki :unsure:

Troels Nielsen
    Deltager

Det er ET der ikke passer, når bremsekalibrerne skraber på.

Det har altid været dyrere at købe hos de aut. forhandlere end hos eftermarkedsleverandørerne.

Jeg har gode erfaringer med bil-shoppen (mener jeg webshoppen hedder). Han har annonce i alfabladet. Købt flere sæt der uden problemer.

Henrik Petersen
    Deltager

Det lyder som om at Super Dæk i Brørup bare har haft flået et eller andet ned fra hylderne, og så håbet på at det passede på bilen. Har de overhovedet undersøgt om de fælge passede på bilen, inden de blev forsøgt monteret?

Der findes masser af muligheder for at få en fælg der passer til GT´eren. F.eks. AEZ, DOTZ, DEZENT, ENZO, OZ, BBS.

Det vigtigste er at få en fælg der passer til 3.2 V6´eren, med den rigtige indpresningsdybde (ET). Det er minimum 17″.

Det sæt som alfastumper havde, kan jo have været et restlager, eller enkeltstående tilbud der blev solgt til nedsat pris.

Arvid Dannevang
    Deltager

http://www.bil-shoppen.dk kan klart anbefales.
    Jeg har både købt dæk og fælge til mine biler der, og hvis han ikke har noget hjemme kan han som regel skaffe det.

Anonym
    Inaktiv

Tak for svar, jeg synes også at det lød mærkeligt at man kun kunne få originale fælge.
    Jeg kan se på Bilshoppens hjemmeside at de har flere fælge til Alfa Romeo, så jeg vil prøve der.

Bilshoppen ligger i Skanderborg, har de en afdeling her på Sjælland? Da jeg gerne vil se fælgen fysisk inden jeg beslutter mig.

Hilsen Rikki

Troels Nielsen
    Deltager

Bil Shoppen har ikke en afdeling herovre. Jeg har købt 3 sæt fælge der, senest en 159 TI fælg, og de er i fin kvalitet, men tal med Michael, som jeg mener indehaveren hedder.

Anonym
    Inaktiv

Tak for det 🙂

Michael Riis
    Deltager

Forskel på prisen er at dem du ser hos Alfa er de org. og de billige er kopi fælge fra WSP Italy
    http://www.wspitaly.com/en/catalogo-prodotti/Alfa-Romeo.html

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.