Home › Forums › Alfa Forum › Type 105/115 – Giulia, Giulia GT og Spider › Alfa spider 2,0 Dobbelt karburator
- This topic has 9 replies, 4 voices, and was last updated 5 years, 1 month ago by
Brian Meldgaard Jensen.
-
AuthorPosts
-
7. December 2019 at 4:26 #8125
Brian Meldgaard Jensen
ParticipantHej
Er der erfaringer med det dobbelte karburator, Har været inde og læse om delorto eller weber, ingen mening om dette endnu. Men min udfordring ligger i at den vil ikke gå tilbage i tomgang. Dvs. Der er en fjerder ved speeder forbindelsen som mekanisk trækker tilbage, men åbenbart ikke nok, når jeg lige skubber arm tilbage manuelt er det helt fint. Men lidt svært at sidde der ude i motor rummet hver gang jeg triller en lille tur. Er der andre som har erfaringer med dette. ??
7. December 2019 at 11:53 #35064Niels Chr. Madsen
ParticipantCheck at speederkabel ikke er slidt og er velsmurt/letgående. En anden mulighed kan være at svømmerstandene skal justeres eller at svømmerventilerne ikke er tætte.
8. December 2019 at 4:29 #35065Brian Meldgaard Jensen
ParticipantHej Niels tak for svar. Vedr. Kabel, den prøver jeg. tak. Vurdere det evt. er/kan være forbindelse heraf som ikke går som det skal, kontra justering af svømmer osv. Da jeg kan få den ned i tomgang ved at manuelt presse speeder forbindelse tilbage ude ved karburatorerne. Var/er stadig “bange” for 🙂 Hvis det er/kunne være… De 2 karburator som er færdige… Og af andres erfaringer, kunne det være dejlig at have en mening, konstatering heraf. Enten 1. Brian af med de 2 karburator på med noget indsprøjtning/ eller 2 nye. 2. De er formentlig slidte og skal renoveres…
Jeg har lige købt denne fine Spider og er efter min mening blevet fuppet lidt… Meeeen jeg står indenfor min handel og vil gerne have den i god form.. Ligesom andre Alfa hanner her tror jeg 🙂10. December 2019 at 12:07 #35068Jørn Sejr Dybro
ParticipantHej Brian.
Prøv at smøre alle led og spjæld med WD40 og se om det ikke hjælper. Jeg tror ikke at de er for slidte, det kan være at de skal omdyses. Det kan Skallebølle hjælpe med. Det fik jeg gjort på min 75 med samme karburatorer.Det kan også være gummi membranerne som er utætte.V.H. Jørn
12. December 2019 at 22:14 #35074Mogens Kirkegaard Thomsen
Participantquote Brian Meldgaard Jensen” post=30894:Jeg har lige købt denne fine Spider og er efter min mening blevet fuppet lidt… Meeeen jeg står indenfor min handel og vil gerne have den i god form.. Ligesom andre Alfa hanner her tror jeg 🙂Hej Brian.
Hvis jeg var dig ville jeg nok vælge at følge Jørn’s råd,du skal nok til en “Alfa doktor”. Det er en meget delikat sag at stille/renovere karburatorne,man skal virkelig være ekspert ,desuden skal man bruge specielt måleudstyr for at få det bedste resultat.
Da jeg købte min Spider havde jeg osse problemer med at holde tomgang.
Jeg prøvede selv at justere tomgangsskruerne og smøre kabler, men lige lidt hjalp det. Min “Alfa doktor” Casper fra Car Centre på Amager fiksede min, mens jeg var en tur i London. Han justerede karburatorne og smed en elektronisk tænding i,så nu kører min som en drøm,trækker i alle 5gear ingen tøven når man gir den gas.B)Du skriver du er blevet fuppet, hvad går det ud på ?
Kan du ikke lige smide et billede, så vi kan se vidunderet 🙂Venlig hilsen og velkommen i klubben.
Mugge.24. December 2019 at 4:57 #35095Brian Meldgaard Jensen
ParticipantHej Mugge
Tak for god tone og super svar 🙂 Det er en vild dejlig vogn, jeg håber og satser på jeg kan komme til at synes om den…
Jeg er lige midt i vild presset situation arbejde.. Det tager jo nogle gange ens fritid alt det arbejde :).. Så får ikke gjort noget ved den pt. Men har 2 fundamentale udfordringer… Jeg er selv mekanikker, meeeen det er ikke = jeg kan og vil alt… selv.. hahaha… Dvs. Udlært men mange år siden. Og har ikke med det at gøre mere, og det er rigtig mange år siden… dog kun lidt såen privat hobby brug..
Den ene udfordring er karburator ( dårlig tomgang, kan være led problemmer )
Den anden er den har træls mislyd, som om forkæden rasler/skraber på motor blok..Det nemmeste er klart som du siger.. smid den på et værksted og tag på ferie.. hahaha… go løsning… Kan også godt være det bliver såen…
Men synes bare det er fedt selv at løse det.. og det giver super dejlig følelse og fornemmelse bagefter.. Det er det jeg går efter..Snydt… mekanikker fra Skagen sagde det var et spørgsmål om indstilling, så kom den lyd væk.. Det gjorde jeg så, meen lyden forsvandt ikke.. hmm..
Billeder jo jo .. selvfølgelig.. jeg prøver.. om muligt.. når jeg ved hvordan man får det lagt på .. men synes ellers den er rigtig fin.. meen med små fejl… ikke total slikket…
24. December 2019 at 9:12 #35096Jørn Sejr Dybro
ParticipantHej Brian.
Dårlig tomgang kan være de gummi flanger som karburatorerne er skruet på. Gummiet har det med at revne, så der kommer falsk luft ind.
Forkæden: Du skal have topdækslet af, så sidder der et fjederbelastet strammehjul. Hvis du løsner bolten der holder strammeren, turner motoren lidt frem og tilbage, kan du udligne sløret så kæden er stram. Husk at spænde bolten igen.
God Jul
Jørn24. December 2019 at 11:55 #35097Mogens Kirkegaard Thomsen
ParticipantHej Brian.
Glemte lige,når nu du alligevel er i gang med at justere/smøre,så husk også at smøre speedometerkablet. Det kan ligesom kæderaslen,være til stor irritation.
Der er en film på Youtube der viser fremgangsmåden.
Søg på:Alfa Romeo Spider-speedometer needle shake.Venlig hilsen og rigtig glædelig jul.
Mugge11. January 2020 at 6:06 #35165Brian Meldgaard Jensen
ParticipantHej Jørn… vedr. kæde… super tak for råd… Det vil jeg klart prøve en gang når jeg har go tid.. Ihhh… spændende verden at komme ind i 🙂
11. January 2020 at 6:08 #35166Brian Meldgaard Jensen
ParticipantHej Mugge
Tak for hint… super fint… kan høre det åbenbart er et kendt problem med kæde også… har hørt fra Jørn det samme
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.