Alfasud Ti søges

Home Fora Klubforum Boxer Register Alfasud Ti søges

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter

Skal her i ugen se på et serie 1 eksemplar, men hvis rusten allerede har taget livet af den, kunne det være interessant hvis nogen lige kendte til en her eller der.. Det er med henblik på renovering, og lige nu er det mest en serie 1 der trækker, men serie 3 kunne måske også være interessant..

Sud var min første bil, og det har altid trukket i mig for at få en igen. Lige nu er der dog nok af projekter i garagen, men får snart mere plads, og hvis det gode tilbud er der, så skal der altså slås til.

Kan se at i udlandet er priserne for de gode eksemplarer godt på vej opad. serie 1 topper, men andre følger også godt med. Serie 2 – som måske er den mindst efterspurgte kunne måske være et godt valg i dag, da den så om nogle år er gået i glemsel, og de sidste eksemplarer derfor vil være det mere eftertragtede for samlere..

Lad høre hvad i gemmer på:)

Personligt kan jeg bedst lide S2 ti. Det er også den mest sjældne, da den kun blev lavet i 2 år samt kom originalt med en 1,5.
    Spændende at se hvor god/dårlig den du skal ud at se er 🙂

Jan Christensen
    Deltager

Ja Claus , tag nogle billeder …:woohoo:

Johnny Levy
    Deltager

Hej Jan
    Prøv mobile.de der er da et par stykker.

Så fandt jeg en dansk Alfasud 1.2 TI fra 1977.

Projekt selvfølgelig – og slem – men ikke så slem som den serie 1 Sprint Jan netop har lavet rust i..

Den er komplet og undervognsbehandlet fra ny, og med 2 ejere så vidt vides. Den seneste en ældre kvinde fra 85´til dens afmelding i 95´.

Derfra opbevaret rundt omkring i den nordjyske.. Kernen i bilen er ok, og det meste rust er i de ydre paneler, som har taget meget skade af at den det seneste års tid – måske mere tidligere – har stået udenfor..

Lidt ærgerligt at flere Sud dele nu er vidrerekspederet rundt til andre Sud´er, men havde nok lidt mistet troen på selv at finde en serie 1´er.

Den burde kunne køre med et par nye tandremme – som fulgte med, og er heller ikke låst i bremserne. Selv undervognen ser ok ud.. Så alt i alt et “overkommeligt” projekt.

Så ligger nogen derude inde med serie 1 dele – herunder interiør, pladedele – gerne Sud karosser der kan udtages dele fra..:)

Prøver lige med nogle bedre billeder..

Attachments:

Jan Christensen
    Deltager

Den er da bare rigtig fin og sjælden , men du er nu lidt nærig med billederne 😉

Billeder er nu opgraderet..

Super fedt at du har fundet en og redder den 🙂 men tror du er lidt optimistisk med hensyn til rusten

Arrhh, det er godt og vel kun en god weekends rustarbejde i den…;)

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forummet 'Boxer Register' er lukket for nye emner og svar.