- Dette emne har 6 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 10 år, 8 måneder siden af .
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
- Forummet 'Type 162 – 75 og 90' er lukket for nye emner og svar.
Home › Fora › Alfa Forum › Type 162 – 75 og 90 › ankerplader til alfa romeo 75
hej
jeg skal bruge nogle nye ankerplader til min alfa 75 nogen der ved hvor man kan købe dem?
tak på forhånd
Jeg tror ikke at du kan få nye ankerplader til Alfa 75 mere.
Jeg har været på jagt efter dem længe , jeg har kun fundet en ny indtil nu 😛
Jeg har som alternativ købt nogle ved Biltema til en Volvo 200-700-900 serien , de forreste de er galvaniseret og kan godt modifiseres så de kommer til at sidde ok.Der er lidt arbejde med det:)
Mvh Flemming
Ang. Biltema -de sælger også hardy skiver til Volvo 240. Ca. halv pris. Er der nogen der har prøvet om de passer på Alfa transaksler?
Jeg tror mere at de passer fra en BMW af hvis det er dem der sidder på kardan akslen du mener.
Mvh Flemming
Hej alle
Til min 164er bag passer ankerplader fra 156 med en lille ændring til ABS-hullet. Pris 143 kr.
Prøv at kigge hos AU2PARTS, eller Merkonomen, noget fra 147-156-155-164 kan måske tilpasses!
Angående Hardy skiver til en 75er så passer de ikke fra en Volvo mfl.
Til 75eren (både 4 & 6 cyl) er der tre forskellige alt efter hvor de sidder, der er forskel på metallet i dem samt hullet for centerleje osv.
Dem der passer er også til at få igen, til 4 cyl cirka kr. 400,- pr. stk.
og til 6 cyl godt en hund mere pr. stk.
OBS: de holder til gummiet bliver mørt (5-10 år) hvis din gearkasse sidder lige, men de holder kun et år hvis kassen eks. hænger skævt i det bagerste gummiophæng (med tiden kan bolten godt side helt i toppen af ophænget)
Det siger næsten sig selv da Hardyskiverne så bliver vredet for hver omgang motoren kører og ikke kun når det skal have noget gas.
Støtte bolten der sidder over gearkassen skal også justeres ned til gearkassen, men det er en helt anden sag, ligesom tabet og benzinforbruget
Foresten rigtigt godt nytår og må i få nogle fede Alfatimer her i 2014.
De kan også ofte findes på ebay.de. Som skrevet tidligere i denne tråd er der tale om tre forskelligevhardy skiver på samme bil, og der er forskel på hardyskiverne for flere af modellerne.