- Dette emne har 6 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 13 år siden af .
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Home › Fora › Alfa Forum › Type 932 – 156 › dækslid enormt! Kunne det evt. skyldtes???
Hej,
Jeg har erfaret enormt dækslid på inderste del af bagdækkene på min 156´er!
Kan det evt. skyldtes fejl v/ 4-hjuls udmåling,
Det ser ud som om, at dækkene støder på fjederben´s skålen!!!!!
Dækkene er totalt færdige på indersiden (5-6cm) Trådene i dækket er synlige!!!!!.
mvh.bo (Ny Alfist)….
Hej
Hvis du er heldig er det kun en gummi bøsning der er slidt – ellers kan der være en skade på en eller flere dele i indrvognen.
Den må da køre af “h… til”:unsure:
mvh
oo=v=oo
Vernon P.
Jeg fik skiftet bøsninger i stræberarmene, de skal skiftes en gang imellem og det er overkommeligt. Min var sænket så der skulle også en 4-hjuls udmåling til da geometrien er anderledes når den sænkes. Dertil såvidt jeg husker et lidt højere dæktryk – og SÅ kørte den bare igen.
Den kan også være fjederen der er brækket, eller på vej til at være rustet over. Det må du hellere checke, det er ubehageligt når bilen lige pludselig bliver 6 cm lavere i bagvognen når fjederen ender med at brække helt sammen.
Hej Vernon og Klaus,
Tak for svarene! Den kører ubeklageligt og der er intet ivejen med fjedrene, så jeg må hellere få lavet 4-hjuls udmåling, for så at se om det skyldtes det…
mvh. bo
Kunne du ikke prøve at smide et billede af de dæk ?
Hvis dæmperne er hårde og dækhøjden er lav , vil du opleve at dine dæk slides hurtigt.Så kurer bagenden på dækkene, hvis du kører på veje med små hurtige sving.
Ole