Danske priser på Giulia

Home Forums Alfa Forum Type 952 – Giulia Danske priser på Giulia

Viewing 13 posts - 31 through 43 (of 43 total)
  • Author
    Anonymous
    Inactive

Det kan jo siges om alle bilmodeller fra omkring ½ million og op.
    Men der er mange frem ad stormende mellem 30 og 50 som kører i konkurrenterne fra BMW, Audi, Mercedes (det vrimler med dem i Nordsjælland – og ikke kun ved Strandvejen), Jaguar og Tesla.
    Med hensyn til SW, så kommer der jo en SUV Alfa på et tidspunkt, og SUV er jo den biltype, som efterspørges også i dette segment frem for stationcars. Selv Jaguar har en SUV på programmet på trods af, at Land Rover har et utal af forskellige SUV’er.

Søren Grøndberg
    Participant

Hej
    Ja de bilmærker du nævner har vist heller ikke samme problem med dårlig omtale vedrørende holdbarhed sammenlignet med priser 🙁 især tyskerne må åbentbart det hele :angry:
    Jeg kan fortælle at jeg lige har været på kursus i en uge og der var jeg kørende i vores Spider 916 da de andre opdagede at det var min Spider spurgte de om jeg var uddannet Mekaniker eller om jeg var gode venner med et værksted 👿 og da de hørte at vi også kørte i 159’er som helårsbil blev der rystet på hovedet :blink:
    Så derfor er jeg så negativ når jeg ser på alfas fremtid 🙁 men jeg håber vel som andre i dette forum men det bliver ikke let
    Oppe i Nordvestjylland har de små biler overtaget, der kan godt gå dage inden vi ser andre alfa’er og når vi ser de andre er det som regel de samme 10-20 stk. Og så er der ca. 100 km. til nærmeste aut. Forhandler/værksted 👿

Anonymous
    Inactive
    quote Søren Grøndberg” post=22610:

Det bliver jo nok desværre kun den ældre generation der får råd til ny’e Alfa’er :silly:
    ( MORFAR generationen )

Har en Alfa Romeo ikke altid været en kostbar bil i den dyrere ende i dens segment.

Søren skriver “Oppe i Nordvestjylland … kan godt gå dage inden vi ser andre alfa’er”.
    Det viser bare, at en Alfa Romeo er en eksklusiv bil.:)

Erik skriver “Selv Jaguar har en SUV på programmet”.
    Jeg kan endda tilføje, at Maserati også har en SUV, nemlig den nye Levante.;)

Anonymous
    Inactive
    quote Ole Jørgensen” post=22620:

Har en Alfa Romeo ikke altid været en kostbar bil i den dyrere ende i dens segment.

Hvis segmentet er sportslige premium biler, så synes jeg at de (i nyere tid) har været i den billige ende, når man sammenligner på udstyr og performance. En BMW 120i er fx noget dyrere end min og det er uden automatgear.

Anonymous
    Inactive

Det har vist altid været sådan (i hver fald før 156/147), at Alfa solgte godt i større byer og omegn. For en måned siden kørte jeg en tur til Aarhus, og fra Køge til vi nåede Aarhus, kunne jeg tælle de Alfa jeg mødte på vejen på en hånd. I de 3 dage vi var i Aarhus, så vi jævnligt Alfa.
    Jeg bor i en lille by i Nordsjælland, Fredensborg, der ser jeg hver dag andre Alfa, og på en tur til København Centrum og retur i går aften, mødte vi vel 15-20 stk. Det var alle nyere modeller (147, 156, 159, 166, Giulietta, Brera og 916 GTV – klassikerne var hjemme i garagerne). Det var flere end Tesla, som det ellers vrimler med her i Hovedstads området og Nordsjælland.
    Alfa Danmark skal bare finde nogle dedikerede forhandlere og nogle skarpe skatteværdier til leasing kunderne, så skal der nok komme nogle Giulia på gaden.
    Mercedes har fornylig fået nogle skarpe skatteværdier til leasingsmarkedet, og det vrimler med nye Mercedes alle vegne.

Vernon Pedersen
    Participant
    quote Søren Grøndberg” post=22612:

……………..Oppe i Nordvestjylland har de små biler overtaget, der kan godt gå dage inden vi ser andre alfa’er og når vi ser de andre er det som regel de samme 10-20 stk. Og så er der ca. 100 km. til nærmeste aut. Forhandler/værksted 👿

Det er lige meget om det er nordjylland eller et hvert andet sted i DK – folk der ikke kender Alfa Romeo – eller rettere kun kender AR fra dårlig omtale i pressen – kommer med, i vores øjne, dumme bemærkninger.

– de mennesker der kun bider sig fast i de negative – køber sikkert hvad de mener de får mest for pengene – eller et mærke der, berettiget eller u berettiget, har et godt ry……. så kunne man undre sig over de selv samme mennesker køber fransk mærker :laugh:

øren – prov at spørge dem om de taler af erfaring eller de kun har hørt om en der købte en billig dårlig vedligeholdt AR – som har “koste kassen”.

Anonymous
    Inactive

Ja, rust problemer med Sud, og mekanikere som ikke har kunnet finde ud af at servicere eller reparere en Giulia, Alfetta og hvad har vi, det hænger ved.
    Har man udelukkende kørt Alfa, Fiat og Lancia 32 år uden større problemer, ved vi noget andet.
    Når nogen spørger mig, hvorfor jeg som forhenværende bilmand kun kører italiensk, så svarer jer: “Når du spørger sådan, så vil du ikke forstå mit svar”.
    De fleste som har kørt med mig i de mange italienere det er blevet til, giver udtryk for hvor godt de kører og hvor flotte de er ind- og udvendig.

Anonymous
    Inactive

Siden 1996 har jeg ejet Alfa’er med en kort pause på 2 år. Rust har ALDRIG været et issue og de sidste 3 har jeg endda ikke givet supplerende rustbeskyttelse. Italiensk bilindustri har selvfølgelig oppet sig, ellers eksisterede den slet ikke mere.

Ole Steen Rasmussen
    Participant
    quote Erik og Ann Løye” post=22668:

Når nogen spørger mig, hvorfor jeg som forhenværende bilmand kun kører italiensk, så svarer jer: “Når du spørger sådan, så vil du ikke forstå mit svar”.

Perfekt svar B) B)

Ole Steen Rasmussen
    Participant

iflg. forhandleren i Vejle, så kommer der både biler og priser (på 200 og 280 hk) i September.

Anonymous
    Inactive
    quote Ole Steen Rasmussen” post=22845:

iflg. forhandleren i Vejle, så kommer der både biler og priser (på 200 og 280 hk) i September.

Så er der noget at se frem til.:)

Anonymous
    Inactive

Hersild & Heggov har fået leveret en 150hk diesel
    De forventer at kunne tilbyde prøveture fra næste uge af…

Jacob Gemzøe
    Participant

CB i Ribe har 2 stk til til salg.

Viewing 13 posts - 31 through 43 (of 43 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.