Home › Fora › Alfa Forum › Type 940 – Giulietta › Dårlig radiomodtagelse
- Dette emne har 7 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 10 år, 8 måneder siden af Vernon Pedersen.
-
ForfatterIndlæg
-
17. januar 2014 kl. 11:42 #6098Roar JensenDeltager
De sidste par måneder har jeg oplevet utrolig dårlig radiomodtagelse, så snart jeg bevæger mig udenfor hovedstadsområdet. Kan bl.a. dårligt høre P3 så snart jeg passerer Holte på vej nordpå. Kan dog så fange div. lokalradioer. Er det bare mig, der har det problem – og dermed er der noget galt med radioen/antenneforbindelsen, eller er radiosignalforholdene bare meget ringe i øjeblikket? :huh:
17. januar 2014 kl. 12:08 #18845Martin Sejr Thimes ChristiansenDeltagerJeg har et par steder inde i København, hvor radioen i min GT skifter fra P4 KBH til P4 Sjælland. Så det er nok nærmere at man kommer ind i radionsignal skygge.
17. januar 2014 kl. 12:31 #18846Roar JensenDeltagerJeg har AF tilkoblet, men signalforholdet er så dårligt, at den ikke kan fange andre senderfrekvenser – og det gælder faktisk for alle DR radioprogrammerne! 🙁
17. januar 2014 kl. 14:57 #18847Morten SvendsenDeltagerMin erfaring er, at kvaliteten af bilantenner varierer meget. Om det er bilens højde, eller tyske ingeniøreres værk, der er skyld i det ved jeg ikke, men modtagelsen i vores VW Multivan er lysår bedre end i vores Grande Punto. Nu kender jeg ikke systemet i Alfaen, det kan ikke være noget antenneforstærker eller lign., der driller ?
17. januar 2014 kl. 16:23 #18849Thomas Lund NielsenDeltagerPrøv at eksperimentere med indstillingerne AF SWITCHING og REGIONAL MODE i menuen (er beskrevet i instruktionsbogen). Jeg benytter AF ON og REG OFF. Hvis en station begynder at falde ud og radioen ikke skifter kanal automatisk (AF SWITCHING), så tryk kort på knappen for den valgte station. Det tvinger radioen til at vælge den stærkeste sender for samme station.
Der er forskel på antenner, men der er også forskel på tunere…
Jeg synes altid, at jeg skal rode med indstillingerne i Alfas indbyggede radioer, for at få et OK resultat.
19. februar 2014 kl. 8:40 #19259Roar JensenDeltagerVil lige afslutte denne tråd. Der sidder åbenbart et lille print under antennefoden, som der var trængt vand ned i pga. defekt O-ring. Fik det udskiftet på garantien, så nu spiller radioen igen! 😉
19. februar 2014 kl. 19:10 #19270Thomas Lund NielsenDeltagerSådan, tak for info!
(selvfølgelig skal man anbringe et print, hvor der er mulighed for fugtindtrængning…)
19. februar 2014 kl. 19:28 #19271Vernon PedersenDeltagerquote Morten Svendsen” post=12461:Min erfaring er, at kvaliteten af bilantenner varierer meget. Om det er bilens højde, eller tyske ingeniøreres værk, der er skyld i det ved jeg ikke, men modtagelsen i vores VW Multivan er lysår bedre end i vores Grande Punto. Nu kender jeg ikke systemet i Alfaen, det kan ikke være noget antenneforstærker eller lign., der driller ?Det er også “tyske inginöre” der laver antenne anläget (+hele el sys) til Alfa Romeo (og fiat) – det er simens og det er det mig bekendt også på vw.
– det er typisk dårlig forbindelse der gör modtagelse dårlig på en bil radio.
det kan väre ir der hvor antennen skrues ned i antenne foden – pröv der med noget kontakt sprey der – det er let hvis det er det 😉
– ellers antenne stikket i radioen – Stikket på antenne kablet er aluminium og stikket i radioen er ofte galvaniseret “blik”, så skal der ikke ´meget fugt til för der opstår ir. -
ForfatterIndlæg
- Forummet 'Type 940 – Giulietta' er lukket for nye emner og svar.