Erfaringer med regnsensor – min er meget sløv!

Home Fora Alfa Forum Type 936 – 166 Erfaringer med regnsensor – min er meget sløv!

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 19 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Inaktiv

Min regnsensor er meget sløv, er det noget som andre kan nikke genkendende til?

Kan den justeres, ommonteres eller skal den bare udskiftes til en ny?

Hvad koster en ny regnsensor?

vh.

John Topp

Lars R. Nissen
    Keymaster

Du må vist uddybe “noget sløv” lidt mere, hvis der er nogen der skal kunne give et bud på “fejlen” … 😉

Min regnsensor virker (desværre for dig) for det meste upåklageligt. Den går lidt “amok” ved enkelte lejligheder, men det afhjælpes altid ved at slå viskerne fra, og så slå dem til igen :cheer:

Anonym
    Inaktiv

Med sløv mener jeg at den virker, men at der går for lang tid mellem inden den visker, så ruden når at blive svær at se igennem og det går ikke. Det er dog rart at vide at din virker upåklageligt for så er der jo håb for at min også kan komme til det. Ved at dreje på knappen til intervalviskeren (som jo ikke giver mening med en regnsensor) visker viskerne en gang. Dvs. når jeg ikke kan se gennem ruden drejer på knappen og den visker en gang. Når jeg så igen ikke kan se, drejer jeg igen. alt i alt er det en manuel regnsensor.

Arvid Dannevang
    Deltager

Jeg Regner med at det virker på samme måde på en 166 som på min 156 efter hvad du beskriver der. Der kan du nemlig bruge drejeknappen til interval til at justere følsomheden, dvs hvis du sætter den på hurtigst (og lader den blive der) skulle den være noget mere følsom, og derfor viske mere, end hvis du har interval knappen på langsomst. Så det må du lige prøve engang.

Anonym
    Inaktiv

Arvid Dannevang skrev:

quote :

Der kan du nemlig bruge drejeknappen til interval til at justere følsomheden, dvs hvis du sætter den på hurtigst (og lader den blive der) skulle den være noget mere følsom, og derfor viske mere, end hvis du har interval knappen på langsomst.

Sådan virker regnsensoren også i 159’eren.

Anonym
    Inaktiv

Tak for svar, jeg mener at jeg har prøvet at dreje på interval knappen, hvilket bevirkede at de viskede en gang, som beskrevet ovenfor, men derefter var intervallet det samme. Jeg vil dog prøve igen, næste gang det regner. Virker det ikke, så må jeg snakke med værsketed om at udskifte sensoren.

vh. John Topp

Ole Jørgensen skrev:

quote :

Sådan virker regnsensoren også i 159’eren.

Enig.

Det værste vejr, jeg har oplevet med regnsensoren, er faktisk hvor det skifter mellem regn og tørt. Eller når det støvregner. Der kan elektronikken ikke følge med, og det giver “ridser” på ruden.
    Forstået på den måde, at sensoren ikke kan finde ud at, hvad den skal :unsure: Enten visker den helt vildt, eller slet ikke :blink:

Nogle tips her ???

Mads

Anonym
    Inaktiv

Mads, det samme kan ske ved min, så jeg “lytter” med.

Har en 159 2.4 TI på lån i dag. Den laver de samme nykker, så mon ikke det bare skal være sådan ??

Mads

Anonym
    Inaktiv

Jo. Men Mads,så er du jo godt kørende. Jeg glæder mig til at høre mere om forskellen mellem 3,2 V6 og 2,4 JTD samt Lusso contra TI i en ny tråd.;)

Ole Jørgensen skrev:

quote :

Jo. Men Mads,så er du jo godt kørende. Jeg glæder mig til at høre mere om forskellen mellem 3,2 V6 og 2,4 JTD samt Lusso contra TI i en ny tråd.;)

Mjoooo…..

Ku da godt være jeg skulle flække en lille minitest sammen i aften. Kæresten er i skole, så mon ikke jeg kan få lidt ro, til at skrive et par linjer 🙂

Mads

Anonym
    Inaktiv

Hej igen (efter ca. 10 måneder 😉 )

Jeg har netop fået nye viskerblade monteret, og nu virker regnsensoren helt perfekt 😛

Skulle andre opleve at der går for lang tid mellem viskene til trods for følsomheden er på maks., så er det muligvis en god ide at skifte bladene. Det er det naturligvis også hvis de er slidte 🙂

vh.

John

Lars R. Nissen
    Keymaster

John Topp skrev:

quote :

Jeg har netop fået nye viskerblade monteret, og nu virker regnsensoren helt perfekt 😛

Det lyder billigere, end at skulle udskifte sensoren … B)

Niels Lund
    Deltager

Hej, som en lidt forsinket deltager i denne regnsensor snak kan jeg genkende at ihærdigheden kan være svingende uden jeg selv har “regnet ud” hvorfor. Jeg troede det havde noget med intensiteten af regnen at gøre eller hvordan jeg betjente knapperne. At det skulle hjælpe med nye viskere lyder interessant. Det kan vel kun skyldes det igen er vandmængden på ruden der har betydning og ikke hvor meget knappen drejes?

(166, 3.2 RST)
    hilsen
    Niels

Anonym
    Inaktiv

Hej Niels,

Jeg har netop skiftet viskerblade igen og har forsat ingen problemer med sensoren. Jeg mener dog forsat, at du kan øge intensitetet ved at dreje på knappen. Tidligere var det bare ikke tilstrækkeligt.

Måske har det noget at gøre med at gode blade visker ruden mere tør og forskellen mellem våd og “tør” bliver større.

Blot et ukvalificeret gæt :-).

Når du skifter så vælg “blades” – de er gode.

/john

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 19 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.