- Dette emne har 24 svar og 15 stemmer, og blev senest opdateret for 11 år, 1 måned siden af .
- Forummet 'Type 932 – 156' er lukket for nye emner og svar.
Home › Fora › Alfa Forum › Type 932 – 156 › “Falmede” forlygter
Forlygterne på min snart 11 år gamle 156’er er efterhånden temmelig triste at se på. Nogen tips til, hvor man kan finde nogle nye lygter til en fornuftig pris?
Nærmeste aut. forhandler kunne vel være et bud.
Jeg her lidt i samme situation, jeg har bare ikke lige gjort noget ved det endnu.
Tag en rundtur på nettet, der er forskel på priser. Den lokale autohandel er ofte ikke konkurrencedygtig – med mindre du kommer med en pris fra eks. nettet.
Jeg har et sæt liggende til en 156 fra 1999
kan afhentes i 2800 Lyngby for en 100 kroneseddel
Gode opriginale som Johns er et godt bud. Det uoriginale jeg har set på er bras. Købte nye originale hos CarCenter til min 1998-156. Det er lidt sjovt. Tidligere Fiat’er kunne jeg købe gode uoriginale ting til, men til 156’eren er det kun det rigtige der dur. Langt det meste uoriginale er skrammel.
vh,
Kristian.
Tak for tips’ene.
Jeg forstår, at man skal holde sig til de originale.
Dem du har liggende John…er de som nye?…for det er vel alderen der gør dem falmede.
mvh Leif
De er fine og har kun været brugt et par år. Pillet af bilen grundet skiftet til GTA B)
Falmede forlygter, har det ikke noget med alder og tyngdekraft at gøre :blush:
Hvis man tager et polérmiddel med lidt slibemiddel i. kan man polerer dem op som næsten nye!!
er det slipol du tænker på eller ??
http://www.meguiarsshop.dk/bilpleje/exterior-pleje/meguiar-s-headlight-restoration-kit.html
Dette her er måske en mulighed.
Dette her er måske en mulighed.
Takker 🙂 ….ser interessant ud…. skader jo ikke at prøve 😉
Har prøvet med autosol på Brera baglygter, og det fungerer nemt og fint med glimrende resultat.
Hej John, har du stadig disse lygter, hvis tilfældet så er jeg interesseret hvis de passer til en 156 fra 2002 med lygteregulering.
mvh
Jack Agerskov tlf. 31390225
HEJ ALLE. Et lille fif hvis lygteglassene er lettere ridsede kan være at polere dem med lakrens eller slipoline – i de fleste tilfælde hjælper det en hel del men er lygterne trætte indeni og gulnede så er dette trick ikke aktuelt