Home › Forums › Generelt forum › Alfa Romeo snak › Fiat Chrysler vil slå sig sammen med Renault
- This topic has 17 replies, 10 voices, and was last updated 5 years, 3 months ago by
Anonymous.
-
AuthorPosts
-
27. May 2019 at 7:07 #8025
Lars R. Nissen
KeymasterDet vil nok også influere på de forskellige F1-hold :ohmy:
https://www.dr.dk/nyheder/udland/fiat-chrysler-vil-sla-sig-sammen-med-franske-renault
28. May 2019 at 6:19 #34447Anonymous
InactiveHar læst nyheden flere forskellige steder. Og alle skriver følgende, som jeg ikke helt forstår
quote :De to selskaber sælger begge omkring 10,6 millioner biler om året.
Fiat Chrysler og Renault vil i en mulig fusion sælge omkring 8,7 millioner om året, oplyser Fiat Chrysler i mandagens udtalelse.Betyder det, at Fiat sælger 10,6 og Renault sælger 10,6 om året?
Eller er det hvad de sælger tilsammen?
Efter en fusion forventer de at sælge 8,7. Er det så totalt = en nedgang på ca 2 millioner biler om året? Eller 2×2 millioner?
Synes det er noget volapyk at læse, og virker mest som en google translate, da det står skrevet på præcis samme måde i flere artikler28. May 2019 at 8:28 #34448Lars R. Nissen
Keymasterquote Michael Hertz Jacobsen” post=30169:Synes det er noget volapyk at læse, og virker mest som en google translate, da det står skrevet på præcis samme måde i flere artiklerMon ikke de alle “bare” baserer sig på den samme artikel fra Ritzau, som den jeg henviser til, og ikke har gjort sig den samme ulejlighed som dig, med at forstå hvad der faktisk står? :S
29. May 2019 at 6:22 #34451Anonymous
Inactive1. June 2019 at 4:59 #34461Anonymous
InactiveMon ikke det er et forsøg på at få foden indenfor på det amerikanske marked i håb om større salgstal, som Mercedes også engang brugte Chrysler til, og andre efter dem.
1. June 2019 at 13:14 #34462Peter Roboz
Participantquote Michael Hertz Jacobsen” post=30169:Har læst nyheden flere forskellige steder. Og alle skriver følgende, som jeg ikke helt forstårquote :De to selskaber sælger begge omkring 10,6 millioner biler om året.
Fiat Chrysler og Renault vil i en mulig fusion sælge omkring 8,7 millioner om året, oplyser Fiat Chrysler i mandagens udtalelse.Betyder det, at Fiat sælger 10,6 og Renault sælger 10,6 om året?
Eller er det hvad de sælger tilsammen?
Efter en fusion forventer de at sælge 8,7. Er det så totalt = en nedgang på ca 2 millioner biler om året? Eller 2×2 millioner?
Synes det er noget volapyk at læse, og virker mest som en google translate, da det står skrevet på præcis samme måde i flere artiklerMåske skulle du lige læse 😉 de to sætninger over det du citerer:
Bliver fusionen en realitet, vil det skabe en ny stor spiller på bilmarkedet.Det vil i så fald blive verdens tredjestørste bilproducent efter giganterne Volkswagen og Toyota fra henholdsvis Tyskland og Japan.
Så de “to selskaber” er ikke FCA og Renault, men Volkswagen og Toyota. Og dermed vil “FCA/RENAULT” blive det tredjestørste med 8,7 millioner.
2. June 2019 at 16:33 #34464Troels Nielsen
ParticipantJeg så hellere Alfa indlemmet i Geely. Kineserne har hævet Volvo til et helt andet niveau. Renault/FCA opnår måske nogle stordriftsfordele, men jeg kan ikke se at det giver en finansiel styrke. Der skal investeres mange penge i udvikling af nye modeller. GTV og 8C kommer aldrig til at give overskud, men er nichebiler, der skal styrke mærkets renomme/anseelse.
3. June 2019 at 7:27 #34465Anonymous
Inactivequote Peter Roboz” post=30185:Måske skulle du lige læse 😉 de to sætninger over det du citerer:Se så giver det straks mere mening. Har bare læst det igennem flere gange, og må åbenbart have stirret mig blind på “den forkerte del” :unsure:
6. June 2019 at 3:36 #34470Lars R. Nissen
Keymaster… og nu har de ombestemt sig :laugh:
https://www.dr.dk/nyheder/udland/fiat-chrysler-dropper-fusion-med-renault-efter-krav-fra-staten6. June 2019 at 12:04 #34471Anonymous
Inactivequote Peter Roboz” post=30185:[Måske skulle du lige læse 😉 de to sætninger over det du citerer:
Bliver fusionen en realitet, vil det skabe en ny stor spiller på bilmarkedet.Det vil i så fald blive verdens tredjestørste bilproducent efter giganterne Volkswagen og Toyota fra henholdsvis Tyskland og Japan.
Så de “to selskaber” er ikke FCA og Renault, men Volkswagen og Toyota. Og dermed vil “FCA/RENAULT” blive det tredjestørste med 8,7 millioner.
Har jeg så stirret mig blind igen? :unsure:
I den nye artikel fra DR, hvor de skriver, at det ikke bliver til noget, skriver de:quote :Det ville Fiat Chrylser angiveligt ikke gå med til.De to selskaber sælger begge over ti millioner biler om året.
7. June 2019 at 17:24 #34472Peter Roboz
ParticipantMon ikke bare det er lidt som Lars Nissen skrev, dog var det ikke de andre aviser, der ikke kunne læse ritzau’s første meddelelse, men ritzau selv, der ikke kunne :unsure:
31. October 2019 at 8:10 #34944Lars R. Nissen
KeymasterNu er det tilsyneladende blevet en realitet :S
31. October 2019 at 9:58 #34945Allan Bøgh Christensen
ParticipantJa, gad vide hvad det kan blive til…!
31. October 2019 at 10:54 #34946Anonymous
InactiveDen franske stat vil stadig have indflydelse på arbejdspladerne i landet!
31. October 2019 at 11:54 #34948Roar Jensen
Participantquote Allan Bøgh Christensen” post=30751:Ja, gad vide hvad det kan blive til…!Måske en Alfa Berlingo? :S :dry:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.