FRA 3 TIL 7 ALFAFORHANDLERE

Home Forums Generelt forum Alfa Romeo snak FRA 3 TIL 7 ALFAFORHANDLERE

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 18 total)
  • Author
    Anonymous
    Inactive

Jeg har lige læst i Berlingske Biler, at Alfa Danmark annoncerer at man i 2018 øger antallet af forhandlere fra de nuværende 3 til 7.
    Det er hovedsagligt i Nordjylland udvidelsen finder sted.
    Man kan håbe, at også den sydlige del af øerne også tilgodeses.
    Det bør gøre, at bilkøbere ikke fravælger Alfa Romeo pga. flere hundrede km til nærmeste forhandler.

Lars R. Nissen
    Keymaster

Det må være en gammel artikel. Siden 1.1.18 har der været fire forhandlere i Danmark 🙂

Anonymous
    Inactive

OK, iflg. teksten er der pr. 1.12018 også en forhandler i Randers. Der nævnes Nordjylland som sandsynligt placering af en forhandler.
    Som jeg ser det, er Århus området en tænkbart placering ligesom nævnt endnu en eller to på øerne. Vi må se.
    I øvrigt er der en helsides annonce for Giulia Edizone 2,0 benzin nedsat 90.000 kr. til kr. 444.000.

Anonymous
    Inactive

Hvis kravene til udstilling/showroom er uændret, tror jeg desværre, at interesse for at sælge Alfa Romeo er begrænset i det jyske.:(

Jeppe Vamberg
    Participant

Jeg har fra meget pålidelig kilde, at der starter en Alfa Romeo forhandler i Aarhus i 1. halvår af 2018 :woohoo:

Søren Grøndberg
    Participant
    quote Jeppe Vamberg” post=27698:

Jeg har fra meget pålidelig kilde, at der starter en Alfa Romeo forhandler i Aarhus i 1. halvår af 2018 :woohoo:

Det er langt væk fra Thy ( 175 km. ) 🙁 🙂

quote Ole Jørgensen” post=27695:

Hvis kravene til udstilling/showroom er uændret, tror jeg desværre, at interesse for at sælge Alfa Romeo er begrænset i det jyske.:(

Det kan de umuligt være, hvis man ser på den nye forhandler i Randers.

Jeppe Vamberg
    Participant
    quote Søren Grøndberg” post=27699:

Så må I få lavet noget effektivt lobbyarbejde med en forhandler i nærmeste storby (Holstebro?), som kunne tænke sig at få et eksotisk hverdags bilmærke i sin stald B)

Søren Grøndberg
    Participant
    quote Jeppe Vamberg” post=27702:

quote Søren Grøndberg” post=27699:

Så må I få lavet noget effektivt lobbyarbejde med en forhandler i nærmeste storby (Holstebro?), som kunne tænke sig at få et eksotisk hverdags bilmærke i sin stald B)

Da jeg købte vores første Alfa Romeo 156 i 1999, var der ca. 800 m til JF AUTO 🙂 det var dejligt
    Som det er nu, er der meget langt imellem alfa’erne 🙁 og det er træls, også med hensyn til aut. Værksted 🙁
    Det bliver spændende at se hvad fremtiden bringer 🙂

I den Berlingske-artikel fra 23 FEB, som Erik Løye refererer til, blev det desuden oplyst, at antallet af solgte Alfaer i 2017 var steget til 366 biler mod 142 i 2016 (!!).

For mig at se, er begge dele et katastrofalt ringe antal, men der er jo heller ingen seriøse kampagner eller andet seriøst foretaget fra hverken importør eller forhandlere for at gøre det bedre, rettet for andre end os, der er en del af den (set af ”alle de andre”) ”småtossede forsamling” 👿 af Alfister, der i forvejen render rundt med en Alfa Romeo-nøgle i lommen.

Når man har googlet den nye forhandler, ses det, at der er tale om FJ Biler – Fiat og Jeep forhandler på Mariagervej i Randers NØ. http://www.fjbiler.dk/

Det er vældigt rart og noget beroligende, at Grøndberg nu oplyser, at der er (eller var ?) tale om en god forhandler.

FJ-Bilers hjemmeside fremstår jo nemlig med et forældet og ubehjælpeligt ringe 1990’er-lignende design med en væld af dårlige, uskarpe og forvrængede fotos, så det hele nærmest ligner en ren parodi.

Vi kan kun ønske velkommen, og håbe og bede til, at den nye aut.forhandler har helt anderledes styr på det rent tekniske og servicemæssige – og at deres hjemmeside meget snart får et hårdt tiltrængt facelift.

Anonymous
    Inactive

De eneste reklamer jeg har set, har været enten i Børsen eller bilblade.
    Ud over forhandlernes reklameren på Facebook, så har jeg ikke set nogle reklamer rettet mod hr og fru Jensen.

Jeg fik en god snak med FJ Biler i går. Og han siger, at der er stor interesse for AR. Men det er nu “desværre” mest eksisterende Alfister og ikke nye kunder.

Anonymous
    Inactive
    quote Michael Hertz Jacobsen” post=27717:

Men det er nu “desværre” mest eksisterende Alfister og ikke nye kunder.

Med den udmeldning, bliver jeg da væk fra deres forretning.;)

Anonymous
    Inactive

ENDELIG!!! Flere hints modtages med kyshånd… 🙂

Anonymous
    Inactive

Læs nu indenad, Jørgensen – og husk citationstegnene ..

“Desværre” hentyder til at eksisterende alfister ikke er nok til at redde Alfa Romeo – der skal friskt blod i form af nye købere i butikken – så det er ikke fordi FJ ser skævt til dig eller andre alfister, der skal bare mere til.

Giulia har potentialet til at opnå det samme som 156, eller mere – men det er ikke op til os, den gamle garde – men derfor ingen grund til at gå rundt og spille tøsefornærmet ..

Anonymous
    Inactive

Når man kikker på alfa’s egenhjemmeside står der at der er kommet ny alfa forhandler i århus som hedder “italian auto århus”. Det som er bare er lidt spøjs da jeg simpelthen ikke kan finde det bilfirma i Århus?

Spøjs….

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 18 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.