Gearkasse Alfa Sprint 1986 1,5

Home Fora Alfa Forum Type 901/902 – Alfasud og Sprint Gearkasse Alfa Sprint 1986 1,5

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    Simon Riedel
    Deltager

Kære eksperter

Jeg er så småt ved at sætte en Alfa Sprint 1986 (den hvor skivebremserne er flyttet ud som på 33).
    Kan man bruge gearkassen fra en Alfa 33 1,5ie fra 1992?
    Så vidt jeg kan se, har den motor “kun” 95 hk – og den gamle sprint skulle have 105, spørgsmålet er, om den er anderledes gearet?
    Det ved Dyrelund garanteret.
    Bedste hilsener

Simon Riedel

Hej. Ja den er anderledes gearet, men der er næsten ingen forskel på femte gearet. Det største problem er at Sprint’en køre med mekanisk speedometer og 33 køre med elektronisk speedometer. Hvis du har tid og lyst holder vi boxertræf i weekenden. Der tror jeg du kan få svar på alle dine spørgsmål 🙂
    https://www.alfaklub.dk/index.php?option=com_jevents&task=icalrepeat.detail&evid=957&Itemid=27&year=2014&month=05&day=24&title=boxerdag-i-grindsted&uid=04fb94f0c653c4e105d0ace680e45744

Simon Riedel
    Deltager

Tak for et hurtigt svar!

Man kan slet ikke modificere 33′ gearkassen til det gammeldags speedometersysten?

Jeg ville meget gerne tage til boxertræf, men det kan desværre slet ikke lade sig gøre (og så er der også ret langt 😉

Har nogen her erfaring med, hvor svært det er at renovere en gearkasse?

Vh SImon

Jo det kan godt bygges om med stik aksler osv fra Sprint kassen. Pjat det er da en lille smuttur fra Kalundborg 🙂

Simon Riedel
    Deltager

OK, men jeg bor jo i Klamborg, som vi plejer at sige her!B)

Ups. Nå kartoffel kartoffel :laugh:

Hov kommer lige i tanke om at der findes 2 forskellige gearkasser til 1,5 Sprint’en. En til QV modellen og en der er temmelig høj gearet til den alm

Jan Christensen
    Deltager

Hej , mener heller ikke der er mekanisk benzinpumpe på ie gearkassen 😉

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forummet 'Type 901/902 – Alfasud og Sprint' er lukket for nye emner og svar.