Gearknop

Home Forums Alfa Forum Type 940 – Giulietta Gearknop

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 31 total)
  • Author
    Posts
  • #31697
    Arvid Dannevang
    Participant
    quote Uffe Jensen” post=26933:

    Tak tak til alle med bidrag, tyder på et lille prob. med gearknop, som nemt kan løses..:)

    Der har været problemer med gearknoppen fra starten, fordi den øverste top kun blev holdt fast med 3 plastiktapper, der så knækker med tiden. Alfas egen profesionelle og yderst kvalitetsbevidste løsning har været at sætte dobbeltklæbende tape under det stykke der knækker af, og derved holde det bedre på plads. Selvom jeg synes de nok kunne have gjort det en smule bedre, har det da virket, i hvert fald bedre end i begyndelsen 🙂

    #32474
    Roar Jensen
    Participant
    quote Arvid Dannevang” post=26931:

    Hvis du vil have en i høj kvalitet skal du ikke få den originale igen 🙂
    Jeg har denne her i min bil, den er drejet i aluminium, og passer perfekt til resten af interiøret med mine sorte lædersæder med røde syninger.
    http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/Alfa-Giulietta/Gear-Knobs/Giulietta-Gear-Lever-Knob-Marano-Nero-S::5948.html?language=en
    Se om der ikke er noget der tiltaler dig hos alfisti.net http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/Alfa-Giulietta/Gear-Knobs:::1_405_594.html

    Nu er det på tide at få udskiftet gearknoppen, og jeg overvejer stærkt at købe den, som Arvid anbefaler. Der er to varianter afhængig af om bilen er produceret før eller efter 5. juni 2012. Jeg fik min leveret juli 2012, men derfor kan den måske godt være produceret før 5. juni 2012 – eller? Hvordan finder jeg ud af produktionsdatoen – skal man kontakte FCA?

    #32480

    Der står på Alfisti.net hjemmeside at du blot skal opgave bilens stelnummer. så finder de ud produktionsdatoen.

    Ole

    Attention!
    The day of production and the day of the first immatriculation might not necessarily be in the same month.
    Please provide the VIN (ZAR9400000…) if you are not sure about the real age of your Giulietta.
    We can then check which variant you will need for your Giulietta.

    #32482
    Michael Riis
    Participant

    Eller så kan vi her på forummet gøre det for dig. Vi skal bare ha stel nummeret.

    #32490
    Roar Jensen
    Participant

    Tak for jeres svar – jeg gav, som Ole skrev, Alfisti Shop mit stelnummer, og så fandt de ud af, at det er en variant 2. Nu glæder jeg mig til at modtage gearknoppen og montere den! B) Frygter dog konens reaktion for jeg har “glemt” at fortælle, at jeg har spenderet knap 100 Euro på en f…. gearknop! :unsure:

    #32719
    Heini Madsen
    Participant

    Ingen slid på gearknop, håndtag eller andet efter 176.000 km i min 170 Multiair.

    #32732
    Lasse Rosendahl
    Participant

    Ingen slid på gearknop, dørhåndtag efter 105.000 km i Giulietta QVsportiva 2013. I det hele taget holder den sig rigtig fin i finishen, bortset fra logoet på bagsmækken …

    #32765
    Roar Jensen
    Participant
    quote Heini Madsen” post=28097:

    Ingen slid på gearknop, håndtag eller andet efter 176.000 km i min 170 Multiair.

    Jeg vil bare lige sige, at den alu-gearknop, jeg har købt hos Alfisti Shop er utrolig flot og lækker at røre ved + den giver også 10 km/t mere på toppen! B)

    #32767
    Richard Pade
    Participant

    Efter nu at have set på et halvt dusin mere eller mindre brugte 156 og 159 med alskens mindre og især større skavanker er det helt befriende at læse, at en slidt gearknop i en 940 Giulietta er et problem, der overhovedet bliver diskuteret 😉

    ARs kvalitet må have taget et kvantespring på bare 5-10 år, sigh 🙂

    #32771
    Roar Jensen
    Participant
    quote Richard Pade” post=28149:

    Efter nu at have set på et halvt dusin mere eller mindre brugte 156 og 159 med alskens mindre og især større skavanker er det helt befriende at læse, at en slidt gearknop i en 940 Giulietta er et problem, der overhovedet bliver diskuteret 😉

    ARs kvalitet må have taget et kvantespring på bare 5-10 år, sigh 🙂

    En skam at det kun er os Alfister, der rigtig ved det – ellers ville salgstallene nok være oppe på et noget højere niveau! På den anden side er det også rart at køre i en bil, der ikke er 14 af på dusinet og som samtidig adskiller sig fra den grå masse mht. design og køreegenskaber! B)

    PS: Har nu selv haft en dejlig 156’er som tjente mig i 7 år uden nogen nævneværdige problemer!

    #32772
    Richard Pade
    Participant
    quote Roar Jensen” post=28153:

    PS: Har nu selv haft en dejlig 156’er som tjente mig i 7 år uden nogen nævneværdige problemer!

    Tror jeg gerne, Roar, de nævnte besigtigede 156’ere har retfærdigvis også været noget ældre 😉

    #32774
    Søren Grøndberg
    Participant

    Hej Richard
    Må indrømme at jeg absolut ikke er enig med dig, i din vurdering af Alfa Romeo
    Vores Alfa 156’ er tjente os trofast i over 14 år ( fra ny ) benzinpumpen røg lige efter garantien, og det syntes jeg at det var træls dengang 🙁 Da vi skilte os af med vores 156’er var den rustfri 🙂
    Efterfølgende fik vi en Alfa 159’er TI 2,4 ( årg. 09 ) og har haft den ca. 5 år og der har ikke været andet end alm. Vedligehold 🙂

    Vores sommerbil er en Alfa Spider 916 årg. 1996 den er 100% rustfri, den bliver selvfølgelig også kun brugt fra 1 april – 1 november
    Har lige købt et nyt batteri, da det gamle var faldet sammen, så er den køreklar når vi kommer hjem fra vores vinterferie på Tenerife

    #32775
    Richard Pade
    Participant
    quote Søren Grøndberg” post=28156:

    Må indrømme at jeg absolut ikke er enig med dig, i din vurdering af Alfa Romeo

    Jamen Søren, jeg vurderer jo ikke Alfa Romeo som sådan, konstaterer blot, at den håndfuld (noget ældre) 156 og 159, jeg har set på de seneste par uger, typisk har haft 2-3 alvorlige fejl og mangler og ikke blot en slidt gearknob.

    Ang. topic har en af dem faktisk en løs gearknob, men den fejl blev i den grad overskygget af bilens defekte kobling, ekstremt slør’ede gearskift og heftigt oliespild under motoren. Den 156 var Derfor var det så befriende at læse tråden om en slidt gearknop, men måske forkert at sammenligne fejl set på 14-18 år gamle biler med en nutidens Guilietta…

    quote Søren Grøndberg” post=28156:

    Vores Alfa 156’ er tjente os trofast i over 14 år ( fra ny ) benzinpumpen røg lige efter garantien, og det syntes jeg at det var træls dengang 🙁 Da vi skilte os af med vores 156’er var den rustfri 🙂

    Det er jo netop sådan en 156, jeg leder efter til forårs-, sommer- og måske efterårskørsel i år! De nævnte biler har typisk ligesom din haft en entusiastisk første ejer, hvorefter de siden har været overladt til en mindre omhyggelig ejer, der ikke havde den i øje ligesom første ejer. Og det bør man nok ikke klandre bilerne for, min fejl 🙁

    #32776
    Søren Grøndberg
    Participant
    quote Richard Pade” post=28157:

    quote Søren Grøndberg” post=28156:

    Må indrømme at jeg absolut ikke er enig med dig, i din vurdering af Alfa Romeo

    Jamen Søren, jeg vurderer jo ikke Alfa Romeo som sådan, konstaterer blot, at den håndfuld (noget ældre) 156 og 159, jeg har set på de seneste par uger, typisk har haft 2-3 alvorlige fejl og mangler og ikke blot en slidt gearknob.

    Ang. topic har en af dem faktisk en løs gearknob, men den fejl blev i den grad overskygget af bilens defekte kobling, ekstremt slør’ede gearskift og heftigt oliespild under motoren. Den 156 var Derfor var det så befriende at læse tråden om en slidt gearknop, men måske forkert at sammenligne fejl set på 14-18 år gamle biler med en nutidens Guilietta…

    quote Søren Grøndberg” post=28156:

    Vores Alfa 156’ er tjente os trofast i over 14 år ( fra ny ) benzinpumpen røg lige efter garantien, og det syntes jeg at det var træls dengang 🙁 Da vi skilte os af med vores 156’er var den rustfri 🙂

    Det er jo netop sådan en 156, jeg leder efter til forårs-, sommer- og måske efterårskørsel i år! De nævnte biler har typisk ligesom din haft en entusiastisk første ejer, hvorefter de siden har været overladt til en mindre omhyggelig ejer, der ikke havde den i øje ligesom første ejer. Og det bør man nok ikke klandre bilerne for, min fejl 🙁

    OK 🙂 🙂

    #34015
    Finn Rasmussen
    Participant

    Hej Lars
    Selvom det efterhånden er blevet en gammel tråd, kan jeg vel godt fortsætte hvor du slap? Jeg har bestemt mig for at gi mig selv en god Julegave i år: en ny og lækker knop til gearstangen i Guilittaen. Hvordan afmonterer jeg den der sidder der nu? Du skriver, at gearknoppen er samlet på midten. Hvordan for jeg de to halvdele skilt fra hinanden? Hvad med bakgear-funktionen under gearknoppen? Er den adskilt fra gearknoppen, så den ikke “følger med” når jeg skifter gearknoppen? Mvh Finn

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 31 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.